۲ هزار و ۸۵ واحد مسکن محرومان در آذربایجان شرقی تحویل متقاضیان شد

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان در استان از سال گذشته، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۵ واحد تکمیل و تحویل محرومان فاقد مسکن شده است.

به گزارش ارک خبر،حجت الله سروری، روز دوشنبه در گفت و گو افزود: از مجموع سهمیه استان برای احداث مسکن محرومان، ۲ هزار و ۹۰۶ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک های معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه تاکنون قرارداد احداث ۲ هزار و ۹۰۰ واحد با بانک ها بسته شده است، اظهار داشت: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در مرحله اتمام سقف بوده و عملیات اجرای فونداسیون ۲ هزار و ۶۷۰ واحد و اسکلت بندی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تمام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۹۶۰ واحد مسکن محرومان در استان نیمه کاره بوده و عملیات تکمیل آن ها در حال اجراست، گفت: برای اجرای این طرح ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برای هر واحد پرداخت می شود.
سروری، با بیان اینکه تاکنون ۵۹ میلیارد تومان بلاعوض برای اجرای این طرح در استان پرداخت شده است، ادامه داد: از مجموع سهمیه مسکن محرومان استان، یک هزار و ۲۰۰ واحد به اعضای کمیته امداد، ۶۰۰ واحد به اعضای بهزیستی و بقیه واحدها نیز به محرومان فاقد مسکن تعلق گرفته است.
۴۹ درصد مساکن روستایی در آذربایجان شرقی مقاوم سازی شده است
وی با اشاره به طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان گفت: این طرح از سال ۸۴ آغاز شده و از مجموع ۳۰۵ هزار و ۴۰ واحد مسکن روستایی آذربایجان شرقی تاکنون ۱۵۱ هزار واحد بهسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۴۹ درصد از مسکن روستایی استان است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: برنامه این بنیاد تا سال ۱۴۱۰ در این حوزه، بازسازی و بهسازی حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی و به نوعی مقاوم سازی تمام واحدهای کم دوام استان است.
سروری، با بیان اینکه مقرر شده بود تا میزان تسهیلات نوسازی مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد، افزود: این طرح هنوز در سازمان برنامه و بودجه مصوب نشده و این موضوع موجب بروز مشکل در نوسازی مسکن روستایی شده است.
وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه در زمان کنونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات جوابگوی نوسازی مسکن روستایی نیست در صورت تصویب سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ آن به بانک مرکزی و بانک های عامل، پرونده ۹ هزار مسکن روستایی استان برای استفاده از این تسهیلات و عقد قرارداد به بانک ها معرفی می شود.
سروری، ادامه داد: برنامه جامع کمک به تامین مسکن اقشار کم درآمد ( پرداخت کمک بلاعوض به مشمولین بهزیستی، کمیته امداد، طلاب، ایتام و سایر اقشار ) از سال ۱۳۹۵ تاکنون اجرا شده و برای پنج هزار و ۴۶۴ نفر کمک بلاعوض به میزان ۳۶۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا