آماده صادرات واکسن کرونا هستیم

وزیر بهداشت گفت: واکسن کرونا در کشور تولید فراوان می‌شود و ما آماده صادرات واکسن هستیم و اولین محموله واکسن‌های ایرانی را هم به ونزوئلا صادر کردیم.

به گزارش ارک خبر.بهرام عین اللهی صبح امروز در همایش ملی خدمت ماندگار با اشاره به آمار بسیار بالای ابتلا به کرونا در شروع دولت سیزدهم، اظهار کرد: اولین فرمان مقام معظم رهبری به دولت هم کنترل کرونا بود. دولت هم با اقدام جهادی و پیگیری رییس جمهور، معاون اول و همکاری همه ارگان‌های دولت و نظام، سیلی از واکسن وارد کشور کرد.
وی ادامه داد: ۶ مرکز تولید واکسن کرونا هم با تلاش دانشمندان کشور وارد عرصه شد. ما سال گذشته با کمبود شدید واکسن کرونا مواجه بودیم اما الان واکسن در کشور تولید فراوان می شود. ما آماده صادرات واکسن هستیم و اولین صادرات واکسن کرونا را هم به ونزوئلا ارسال کردیم.
وزیر بهداشت با اشاره به مهمترین دستاوردهای وزارت بهداشت در یکسال گذشته گفت: نزدیک به شش میلیون نفر از دهک های پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج تشکیل شد. آیین نامه اجرایی تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شد و تا آخر شهریور اجرایی می‌شود. قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل شد. بیمه درمان ناباروری در مراکز دولتی تا۹۰ درصد و در مراکز خصوصی تا۷۰ درصد پوشش داده شد.
وی در پایان گفت: اجرای طرح دارویار، افزایش پوشش بیمه دارو، رونمایی از ۲۳ محصول دانش بنیان و فعال کردن دیپلماسی سلامت از دیگر دستاوردهای وزارت بهداشت بود. طرح دارویار با هدف رفع کمبود دارو و جلوگیری از خروج  دارو از کشور اجرا شد زیرا ما نه برای۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور بلکه برای۴۰۰ میلیون نفر از جمعیت منطقه دارو تولید می کردیم و داروهای تولید کشور در کشورهای همسایه وجود داشت. افزایش تولید و صادرات دارو هم از سایر اهداف اجرای این طرح بود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا