مشکل خرابی دستگاه رادیوتراپی بیمارستان مدنی تبریز به زودی حل می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای بیماران نیازمند به پرتودرمانی در بیمارستان شهید مدنی تبریز، گفت: این مشکل از ناحیه خرابی دستگاه رادیوتراپی به وجود آمده که تلاش می‌کنیم حداکثر تا ۲ ماه آینده این مشکل برطرف شود.

به گزارش ارک خبر،دکتر جواد احمدیان ضمن تایید خرابی دستگاه اون کور ویژه رادیوتراپی در بیمارستان شهید مدنی دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ولیعصر تبریز که توسط بخش خصوصی اداره می شود، افزود: متاسفانه این دستگاه ها به دلیل عمر بالا دچار فرسودگی شده و در زمان های مختلف با خرابی مواجه می شوند که تلاش برای اصلاح آنها از مدت ها قبل شروع شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سه دستگاه رادیوتراپی (پرتودرمانی) در بیمارستان شهید مدنی فعال است که از این بین دستگاه زیمنس انکور قدیمی تر بوده و برخی مواقع دچار مشکل می شود و با سرویس کارشناسان مجددا” به چرخه فعالیت باز خواهد گشت.
احمدیان با اشاره به حجم بالای مراجعه به مراکز درمانی دولتی به منظور دریافت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، یادآور شد: با توجه به اینکه تعرفه های ارائه خدمات رادیوتراپی (پرتودرمانی) در بیمارستان شهید مدنی تبریز در حد رایگان است، مراجعات زیادی از آذربایجان شرقی و سایر استان های همجوار به این بیمارستان صورت می گیرد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر به علت توقف کار تنها  دستگاه رادیوتراپی مرکز خصوصی در تبریز و افزایش مراجعات به مرکز رادیوتراپی شهید مدنی، نوبت انتظار برای رادیوتراپی گاهی طولانی تر می شود و در زمانی که دستگاه اون کور نیز دچار نقص می شود، متاسفانه برخی از مردم مجبور به مراجعه به مراکز رادیوتراپی در ارومیه و زنجان می شوند.
احمدیان از جایگزینی دستگاه رادیوتراپی جدید با عنوان امید در بیمارستان مدنی تبریز حبر داد و گفت: دستگاه رادیوتراپی (پرتودرمانی) امید با توان ارائه خدمات به حدود  ۱۰۰ بیمار در روز توسط دانشگاه علوم پزشکی  خریداری شده است و تلاش می کنیم ظرف ۲ ماه آینده با نصب این دستگاه و تایید سازمان انرژی اتمی و دزیمتری دستگاه (روشی برای محاسبه دز جذب شده پرتوها)  شاهد بهره برداری از آن و ارایه خدمت مناسبتر به بیماران عزیز باشیم.
وی هزینه های خرید دستگاه رادیوتراپی فوق را بسیار بالا اعلام و اضافه کرد: تنها برای نصب و راه اندازی این دستگاه و اماده سازی مکان مربوطه تاکنون بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است.
احمدیان ادامه داد: بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به طرف قرارداد دستگاه فوق اعلام کرده است آمادگی دارد هزینه های مربوطه را به صورت نقد پرداخت کند تا زمان راه اندازی آن کوتاه تر از ۲ ماه اعلام شده باشد.
وی درباره نحوه استفاده از دستگاه رادیوتراپی (پرتودرمانی) در بیمارستان شهید مدنی تبریز نیز، گفت: در حال حاضر استفاده ازدستگاه ها بر اساس تشخیص پزشک و تجویز آنها انجام می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ضمن دعوت از خیرین سلامت برای سرمایه گذاری در بخش های رادیوتراپی (پرتودرمانی) تبریز، اظهار داشت: در شهرهای مختلف شاهد سرمایه گذاری قابل توجه خیرین سلامت به منظور ایجاد مراکز خیریه رادیوتراپی هستیم که همین روند را می شود در آذربایجان شرقی نیز شاهد بود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا