دولت سیزدهم با فعالیت‌های بسیار چشمگیر و تحرک فوق‌العاده‌ای آغاز شد

رئیس دانشگاه تبریز گفت: دولت سیزدهم با فعالیت‌های بسیار چشمگیر و تحرک فوق‌العاده‌ای آغاز شد به‌ویژه در حوزه‌ی اجرایی کشور، روحیه دلسوزی و پرکاری در همه‌ی حوزه‌ها دیده می‌شود که رئیس جمهور با شعار دولت مردمی و ایران قوی به میدان آمدند.

به گزارش ارک خبر ،صفر نصراله زاده روز دوشنبه، هفتم شهریور ماه، در مراسم گرامیداشت شهدای هفته دولت که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: یادی کنیم از شهیدان رجایی و باهنر، بیش از ۴۱ یکسال از شهادت مردی سپری می‌شود که در ۴۸ سالگی معلم و رئیس جمهور بود و تا آخر هم معلم ماند و سبک زندگی او الگوی همه‌ی مدیران موفق جمهوری اسلامی است و کار درست و دلسوزی مخلصانه را به همه‌ی ما نشان داد که امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد تا بخشی از روش و راه و منش شهید رجایی را ادامه دهیم.
وی ادامه داد: هر چه در خصوص این شهیدان بزرگوار سخن گفته باشیم، کم گفته‌ایم؛ وقایع بسیار مهمی را در طول انقلاب تجربه کردیم که یکی از آنها شهادت این بزرگواران بود و اتفاقات دیگری هم رخ داد که چالش‌های بسیاری را ایجاد کرد و امام راحل(ره) با تدابیر خود نظام جمهوری اسلامی ایران را از چالش‌ها نجات داده، پیش برده و در نهایت تحویل دادند.
وی در رابطه با عملکرد دولت سیزدهم افزود: دولت سیزدهم با فعالیت‌های بسیار چشمگیر و تحرک فوق‌العاده‌ای آغاز شد به‌ویژه در حوزه‌ی اجرایی کشور، روحیه دلسوزی و پرکاری در همه‌ی حوزه‌ها دیده می‌شود و ریاست جمهوری با شعار دولت مردمی و ایران قوی به میدان آمدند و اقداماتی که در قریب به یک سال انجام شد، شاهد بر این مسئله است.
نصراله زاده خاطرنشان کرد: رئیس جمهور تمامی این اقدامات را از عمق وجود خود انجام داده و در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت مساعدی نداشتیم، ۳۱ سفر استانی انجام دادند و از تمامی شهرستان‌های کشور خود یا وزرای ایشان بازدید کردند که برکات بسیار زیادی داشت.
وی یادآور شد: نزدیک به ۴۱ همت منابع برای آذربایجان شرقی در سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شد که در خود دانشگاه تبریز مقرر شد تا بودجه مورد نیاز تمامی طرح‌های نیمه تمام را دریافت کنیم و با این اعتبار اختصاص داده شده، طرح‌های نیمه تمام به اتمام برسند.
وی گفت: دولت در مسیر عدالت و پیشرفت مردم ایران تلاش می‌کند و در این زمینه سند تحول دولت در دانشگاه‌ها نیز پیگیری می‌شود به‌ویژه تحول در حوزه‌ی آموزش، پژوهش و فناوری اسناد نوشته شده بی‌نظیر است.
رئیس دانشگاه تبریز در ادامه بیان کرد: مردمی بودن و تحقق بخشیدن ۱۸۰۰ کنش را ریاست جمهوری در سال نخست فعالیت خود در حوزه اجرایی رقم زد که نتایج این کارها را می‌بینیم که سبب تحول در نظام بهداشت و سلامت، واکسیناسیون عمومی، موفقیت شبکه درمان، مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید و… شد.
وی اظهار کرد: در فاصله کوتاهی از آغاز دولت سیزدهم توانستیم با تدابیر دولت از ویروس کرونا رهایی پیدا کنیم و کاهش نرخ بیکاری، افزایش صادرات خارجی، صادرات نقدی و غیر نقدی، نهضت ملی مسکن، طرح تحول نظام بانکی، از بین بردن نظام تبعیض آمیز بانک‌ها، سامانه جامع تجارت، بهبود ضریب یارانه‌های پرداختی و… از اقداماتی است که انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه‌ی محیط زیست نیز دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام داده است که پیگیری وضعیت دریاچه ارومیه و متوقف سازی سدهای مرتبط به آن و… از دیگر اقدامات انجام شده این زمینه است.
نصراله زاده خاطرنشان کرد: جنبه مهم این دولت، مردمی بودن آن است که ریاست جمهوری یک دور کامل این ۳۱ سفر را انجام دادند و همچنان ادامه دارد و از برکات سفرها، استان‌ها و مردم ما بهره‌مند می‌شوند و امیدواریم در کنار بازدیدهای میدانی و سر زده به تعهد خود پایبند باشد.
وی گفت: بازدید و و شنیدن مشکلات مردم از نزدیک از نشانه‌های دولت سیزدهم است که از لحاظ آمار و ارقام نیز شاهد کاهش ۹۴ درصدی فوتی‌های کرونا، افزایش تجارت و صادرات غیرنفتی، کاهش نرخ تورم، افزایش متوسط رشد اقتصادی و… بوده‌ایم.
وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در دانشگاه تبریز، یادآور شد: دانشگاه تبریز به‌عنوان زیر مجموعه دولت مردمی در مدت محدود به وظایف خود عمل کرده است و تدوین سند اشتغال دانش بنیان استانی از مواردی بوده که در حوزه دانشگاه‌ها انجام شد تا دانشگاه‌ها در زمینه‌ی اکوسیستم اشتغال دانش بنیان استان نقش ایفا کنند.
رئیس دانشگاه تبریز اضافه کرد: پیگیری طرح آمایش آموزش عالی استان، توسعه‌ی کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان، اقدامات موثر انجام شده در دانشگاه‌های استان، تکمیل ۱۵ طرح عمرانی نیمه تمام در طول این دوسال، تاسیس خوابگاه‌های متاهلی و خوابگاه دختران، اقدامات فرهنگی، بهبود وضعیت مالی دانشگاه، طرح دستیار فناوری، طرح پسا دکتری صنعتی، کمیته ارتباط با صنعت، هاب تخصصی اشتغال و استفاده حداکثر از طرح شهید احمدی روشن از جمله اقدامات انجام شده در دانشگاه تبریز است.
به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم دانشگاه‌ها در حوزه‌ی فناوری نیز به وضعیت مالی خوبی برسند و در این مدت چهار سال، درصد بالایی از هزینه‌های خود را از طریق صرفه‌جویی تامین کنند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا