افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در دستور کار دولت قرار گرفت

معاون مالی اداری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: در راستای ترمیم حقوق اعضای هیات علمی طرح فوق‌العاده ویژه سرآمدی آموزش در دستور کار هیات دولت قرار گرفته است.

به گزارش ارک خبر،علی خطیبی معاون مالی اداری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه در راستای ترمیم حقوق اعضای هیات علمی طرح فوق‌العاده ویژه سرآمدی آموزش در دستور کار هیات دولت قرار گرفته است، گفت: چندی قبل گزارشی از وضعیت معیشتی و اقتصادی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به رئیس‌جمهور ارایه شد، این گزارش مبتنی بر این بود که حقوق پرداختی‌ اساتید و اعضای هیات علمی نیاز به بازنگری دارد.
وی افزود: پس از ارایه گزارش به رئیس‌جمهور طرح ترمیم حقوق اعضای هیات علمی را هم ارایه دادیم که رئیس جمهور هم دستور مساعد بر اجرای این طرح دادند و بر همین اساس این طرح در دستور کار دولت قرار گرفت.
معاون مالی اداری وزارت علوم با تاکید بر اینکه طرح فوق‌العاده ویژه سرآمدی آموزش مسیر ابتدایی را طی کرده و مسیر نهایی را هم امیدواریم که به زودی طی کند، درباره این طرح گفت: براساس این طرح، یک سری شاخص‌ها در حوزه پژوهش، آموزش و فرهنگ ملاک قرار می‌گیرد و ضریبی در احکام اساتیدی که امتیازات لازم را کسب کنند، لحاظ می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در چارچوب قوانین موجود اعتبار طرح فوق‌العاده ویژه سرآمدی آموزش قابل تامین است، گفت: محل تامین اعتبار این طرح براساس درخواست ما از محل بودجه عمومی است و با اصلاح و افزایش تخصیص‌ها قابل تامین است.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا