مشکلی در تامین نهاده دامی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با توجه به خرید و ذخیره‌سازی مناسب نهاده دامی، در شرایط کنونی مشکلی در تامین این محصول وجود ندارد.

به گزارش ارک خبر،محسن سلامی روز پنجشنبه در آیین افتتاح کارخانه فرآورده گیاهان دارویی در شیروان خراسان شمالی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین طرح تهاتر گوشت تولیدی دامداران با نهاده های دامی نیز در چهار استان کشور از هفته آتی آغاز می شود.
وی افزود: این طرح در حمایت از دامداران و با هدف کمک به تولید گوشت اجرایی می شود و در آن گوشت قرمز تولیدی مازاد دامداران با نهاده های دامی تهاتر می شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: تهاتر نهاده های دامی با گوشت تولیدی مازاد دامداران از چهار استان بعنوان قطب دامپروری آغاز می شود و در این طرح نهاده ها به صورت مناسب در اختیار دامداران قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه نگرانی برای تامین نهاده های دامی وجود ندارد گفت: این محصول وارداتی، تامین شده و مشکل و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و به میزان کافی ذخیره شده است.
اجرای طرح خرید حمایتی دام
سلامی در بخش دیگر سخنان خود به طرح خرید حمایتی دام زنده از دامداران اشاره کرد و گفت: این طرح هم در برخی از استان های کشور در حال اجرا است و رویکرد ما حمایت از دامدار و ایجاد شرایط برای تداوم تولید و اشتغال در دامداری ها است.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح دام سبک و سنگین با قیمت مشخص از دامدار خریداری می شود و اختیار تعیین قیمت دام زنده به استان ها تفویض شده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهارداشت: تعیین قیمت خرید حمایتی دام  زنده سبک و سنگین در تمامی استان های کشور توسط کمیته های استانی انجام می شود، دستور العمل خرید حمایتی به استان ها ابلاغ شده و طرح در حال اجرا است.
وزیر جهاد کشاورزی برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه و بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی امروز پنجشنبه( ۱۰ شهریورماه) به این استان سفر کرد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا