تعریف فصل جدید همکاری های گردشگری با آفریقای جنوبی

خبرگزاری ارک – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با معاون وزیر گردشگری آفریقای جنوبی از تعریف فصل جدید همکاری ها میان دو کشور مبتنی بر ظرفیت ها و استعدادهای گردشگری متعدد موجود خبر داد.

مرتضی رحمانی موحد در دیدار با «توپولوزی لیه کاسا» معاون وزیر گردشگری کشور آفریقای جنوبی و هیات همراه ضمن اشاره به آغاز فصل جدید همکاری ها میان ایران و آفریقای جنوبی به عنوان دو نقطه از نیمکره های شمالی و جنوبی؛راه حل دنیای امروزی به منظور دیدار مردمان در فاصله های دوردست ر تدوین بسته همکاری های منطقه ای در توسعه گردشگری مطرح کرد.

وی افزود: بر مبنای این اقدام می توان ایجاد جاذبه ها و بسته های ترکیبی سفر را در قالب تورهای تلفیقی به منظور سفرهای چند منظوره گردشگران برای بازدید از چند کشور و ناحیه های همجوار در دستور کار قرار داد.

رحمانی موحد با بیان اینکه اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه های پیشین منعقد شده میان دو کشور در فصل جدید همکاری ها مورد بازنگری و اجرایی شدن قرار خواهد گرفت؛ افزود: کشور آفریقای جنوبی با دارا بودن ظرفیت ها و توانمندی های گوناگون بسترهای مساعدی در زمینه تعریف برنامه های مشترک آموزشی، استانداردسازی خدمات و سایر زمینه ها داراست.

معاون گردشگری با اشاره به برگزاری اجلاس کمیسیون اقتصادی در ماه می امسال در تهران و پیشنهاد جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تعریف یادداشت تفاهم نامه همکاری میان دو کشور؛ یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن ظرفیت های متنوع و تاثیرگذار جهانی در عرصه گردشگری می تواند برای هر ذائقه و سلیقه ای مورد توجه واقع شود؛ لذا می توان با تعریف پروژه های همکاری های مشترک در زمینه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و خدمات متنوع گردشگری از جمله حوزه سلامت ارتباط دو سویه مورد نیاز میان ایران و آفریقای جنوبی را تقویت کرد.

این مقام مسئول همچنین با ذی نفوذ خواندن کشور آفریقای جنوبی در قاره آفریقا و بر شمردن ظرفیت ها و جاذبه های متنوع و زیبای این کشور، 10 نفر از تور اپراتورها، سرمایه گذاران، فعالین حوزه آموزش این کشور را جهت شرکت در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که از تاریخ 16 لغایت 19  فوریه سال 2016 در شهر تهران برگزار خواهد شد؛ دعوت کرد.

وی همچنین با توجه به برگزاری همایش یک روزه فرصت های سرمایه گذاری ایران در حاشیه نمایشگاه مذکور، خواستار مشارکت و بهره مندی بخش خصوصی و فعالین حوزه گردشگری کشور آفریقای جنوبی از فرصت فراهم آمده شد.

گفتنی است همچنین در این جلسه «توپوزی لیه کاسا» معاون وزیر گردشگری و نماینده مجلس آفریقای جنوبی نیز ضمن اشاره به تاثیرات صنعت گردشگری در ایجاد ارتباط دو سویه و موثر میان ملت ها با برشمردن ظرفیت های متعدد گردشگری هر دو کشور خواستار برنامه ریزی اجرایی مشترک به منظور ورود تفاهم نامه مشترک به فازهای عملیاتی مورد نیاز شد و بر تقویت همکاری های دو سویه تاکید نمود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا