اختصاص ۲۹۶ اتوبوس برای اربعین در آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: ۲۶۹ دستگاه اتوبوس‌ ناوگان اتوبوسرانی استان برای جابجایی زائران اربعین حسینی اختصاص یافته است.

به گزارش ارک خبر،اورجعلی علیزاده افزود: این تعداد حدود ۸۰ درصد اتوبوسهای ناوگان اتوبوسرانی استان را شامل می شود و ۲۰ درصد باقیمانده نیز مسافران داخل استان و بین استانی را به مقصد می‌رسانند.
وی با اشاره به اینکه در مدت طرح اربعین، از ۱۰ شهریور تا ۵ مهر حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار زائر از استان به مرز مهران منتقل خواهند شد اظهار کرد: فروش بلیت به ۲ صورت الکترونیکی و روزشمار و حضوری انجام خواهد شد که ۵۰ درصد بلیت‌ها الکترونیکی و ۵۰ درصد در محل ترمینال‌ها به فروش می‌رسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: نرخ‌های بلیت سفر اربعین توسط ستاد اربعین کل کشور تعیین و به شرکت‌های حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری اعلام شده است و زائران در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی بلیت، با شماره تلفن گویای ۱۴۱ راهداری تماس گرفته یا به صورت حضوری در پایانه‌های مسافربری به بازرسان مستقر گزارش کنند.
علیزاده با بیان اینکه بلیت اربعین فقط به زائرانی فروخته می‌شود که در سامانه سماحِ سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده باشند ادامه داد: این سامانه به صورت‌ وضعیت و صدور بلیت متصل بوده و این امکان را فراهم می‌کند که زائران بتوانند با برنامه ریزی و منضبط راهی سفر اربعین شوند.
وی از هم‌استانی‌ها خواست بازگشت از سفر اربعین را به روز‌های پایانی و شلوغ موکول نکنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا