۱۲۰ هزار صندلی پرواز برای بازگشت زائران اربعین آماده شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای سفر بازگشت زائران اربعین، صد هزار صندلی پروازی در نظر گرفته شده بود اما با همکاری طرف عراقی و شرکتهای هواپیمایی این ظرفیت را به 120 هزار نفر رساندیم.

به گزارش ارک خبر،رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به اینکه بخشی از زائران برای سفر زیارتی اربعین در سامانه سماح ثبت نام نکرده‌ و بدون گذرنامه از مرز عبور کردند، ما اطلاع دقیقی از حجم و زمان سفرهای برگشت نداریم، اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تامین ناوگان برگشت برنامه‌ریزی کرده است و از سوی دیگر، تعدادی از زوار ‌هم با حمل و نقل هوایی به کشور برمی‌گردند.
وی با بیان اینکه پیش‌ بینی می‌کنیم در زمان اوج بازگشت زائران مشکلاتی داشته باشیم، گفت: از آن منظر که عده‌ ای در سال های گذشته بدون گذرنامه از مرز عبور کرده‌اند، امسال هم همان روش را به کار بردند و وارد عراق شدند و امیدواریم برای اوج بازگشت برنامه‌ ریزی شود تا مردم کمتر دچار مشکل شوند.
وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای سفر بازگشت صد هزار زائر خبر داد و گفت: به همین میزان صندلی پروازی در نظر گرفته شده است.
وی درباره امکان افزایش ظرفیت صندلی‌های پروازی نیز گفت:‌ با همکاری نیروهای مسلح این ظرفیت را به ۱۲۰ هزار نفر هم می‌رسانیم و این حداکثر توان ما در سفرهای هوایی اربعین است و ‌بقیه زائران از طریق حمل و نقل جاده‌ای به کشور برمی‌گردند.
قاسمی درباره بسته شدن مرزها و آخرین وضعیت اعزام اتوبوس‌ها، گفت:‌ در حال حاضر مرزها بسته است، به ما دستور داده شده برای بازگرداندن زائران ، اتوبوس‌ ها به مرزها اعزام شوند، البته امکان بازگشایی مرزها وجود دارد، با وزیر کشور صحبت کردیم که به من اعلام کرد برای اعزام زائران فعلا دست نگه دارید تا به شما اطلاع دهیم، بنابراین ممکن است مرزها هم باز شود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا