زائران ایرانی از مرز چذابه خارج شوند/کندی خروج از مرز شلمچه به دلیل حضور اتباع

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه حضور بیش از ۳۰ هزار نفر از اتباع به ویژه افغانستانی موجب کندی عبور زائران ایرانی در مرز شلمچه شده است، از زائران ایرانی خواست برای خروج به مرز چذابه مراجعه کنند.

به گزارش ارک خبر،سید مجید میراحمدی روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: از چند روز گذشته شاهد حضور اتباع بخصوص افغانستانی در پایانه مرزی شلمچه هستیم و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار زائر خارجی اربعین در پایانه شلمچه هستند که موجب کندی مسیر خروج زائران ایرانی به داخل عراق شده است. لذا برای ساماندهی اوضاع، همه مسئولان فراجا و استاندار در آن منطقه مدیریت می‌کنند.
معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: برای ساماندهی امور مقرر شد زائران ایرانی در مرز خوزستان مسیر خود را به مرز چذابه تغییر دهند تا با سهولت از مرز عبور کنند.
میر احمدی اضافه کرد: عراقی‌ها بخش قابل توجهی از گیت‌های خود را بسته اند چون برای اتباع افغانستانی محدودیت‌های جدی قائل هستند.
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: در بقیه مرزها هچ مشکلی وجود ندارد و امسال منظم‌ترین و قانونمندترین خروج زائران ایرانی را از گذرگاههای مرزی با عراق شاهد هستیم که از دولت عراق تشکر می‌کنم.
وی همچنین با بیان اینکه برای مراجعه زائران در خروج از مرزها مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: به پایانه‌های مسافربری سراسر کشور اجازه مسافرگیری ۱۰۰ درصد داده شده و نظم و انضباظ خوبی در مرزها حاکم است.
بر اساس آمار نیروی انتظامی، از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در آیین اربعین حسینی (ع) از مرزهای غربی کشور به عراق عزیمت کرده اند که تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر از آنان به کشور بازگشته اند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا