شاکله‌ ‌فرهنگ ایران با شعر و ادبیات درهم تنیده است

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: شعر و ادب و بزرگان و فرهیختگان ادبی شناسنامه و هویت مردم ایران زمین هستند و شاکله‌ ‌فرهنگ این مرز و بوم با شعر و ادبیات درهم تنیده است.

به گزارش ارک خبر ،حسن گلی، به مناسبت آغاز آیین‌های ویژه گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی، افزود: فرهنگ زمانی بالنده می‌شود که خالقان و پرورش دهندگان آن الگوی ملموسی برای مردم باشند و روز ملی شعر و ادب فارسی فرصتی برای معرفی این ذخایر ادبی ایران است.
وی اظهار کرد: روز ملی شعر و ادب فارسی محملی برای بازتعریف جایگاه شاخص و اهمیت شعر و ادب در میان مردم به عنوان مخاطبان اصلی فرهنگ بوده و آیین‌های ویژه گرامیداشت این روز از بیست و سوم شهریور در تبریز و شهرستان ها آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه این اداره کل اهتمام ویژه‌ای به تحقق عدالت فرهنگی در اقصی نقاط استان دارد، گفت:‌ انجمن‌های ادبی فعال در شهرستان ها به عنوان خاستگاه و سرمنشاء تولیدات ادبی، مکانی برای کشف و پرورش استعدادهای جوان محسوب می‌شوند.
گلی، ادامه داد: برگزاری آیین‌های روز ملی شعر و ادب فارسی در شهرستانها می‌تواند زمینه‌ساز آفرینش و ارایه‌ آثاری گرانسنگ در این حوزه و شناسایی جوانان فعال و مستعد در این زمینه باشد.
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این آیین ها با برگزاری نشست تخصصی و سخنرانی اساتید برجسته حوزه فرهنگ و ادب آغاز و آیین اختتامیه روز بیست و هشتم شهریور با حضور اصحاب فضل و فرهنگ و مسوولان کشوری و استانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، گلی، گلباران مقبره استاد شهریار با حضور شعرا، ادبا، مسوولان و اقشار مختلف مردم و دهها برنامه‌ فرهنگی و هنری در شهرستانها را از جمله برنامه های گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی اعلام کرد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا