استانداردسازی فضای مدارس غیردولتی در دستور کار

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مردمی سازی آموزش و پرورش برنامه محوری دولت سیزدهم است، گفت: به دنبال همگانی شدن مشارکت و مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش ارک خبر،احمد محمودزاده در نشست با موسسان و مدیران مدارس غیردولتی شهرستان بابل، مردمی سازی آموزش و پرورش را از برنامه‌های اصلی دولت برشمرد و اظهار کرد: در اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نیروی انسانی عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.
وی با اشاره به اینکه در سازمان به دنبال همگانی شدن مشارکت و مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش هستیم، تصریح کرد: پیگیری و انجام ماموریت تعلیم و تربیت آینده سازان کشور، به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی آید و نیازمند مشارکت همه ذی نفعان است.
محمودزاده با اشاره به اینکه در راستای مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، به دنبال مدارس غیرانتفاعی عام المنفعه هستیم، گفت: نگاه به نیروی انسانی نگاهی هدفمند و عامل توسعه و بالندگی است و استمرار و تداوم انقلاب اسلامی بر دوش نیروی انسانی متعهد است که بخش اعظم این نیروی انسانی در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه استانداردسازی فضا و امکانات و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است، یادآور شد: برای افزایش توسعه و ارتقای شایستگی معلمان به عنوان عنصر اصلی آموزش و پرورش تلاش می کنیم تا دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.
وی اجرای سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت مدارس غیر دولتی به ویژه کیفیت بخشی به فعالیت های فرهنگی و تربیتی را مهمترین راهبرد سازمان برشمرد و گفت: پیگیری رویکردهای تربیتی و پرورشی در مدارس غیردولتی، جزو اولویت‌های ماست.
علی کریمی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: مدارس غیر دولتی شهرستان بابل ۲۶ درصد دانش آموزان را تحت پوشش دارد در حالی که نرم کشوری، ۱۳ درصد است به همین دلیل باید مشکلات و موانع را از دوش کسانی که در حال کمک به آموزش و پرورش کشور هستند، برداریم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تصریح کرد: با اصلاح قانون، بخشی از مشکلات مدارس غیردولتی برطرف می شود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا