جمعآوری مدارس کانکسی تا پایان سال
وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه امسال اجرایی سازی سندتحول بنیادین مدرسهای را دنبال می کنیم گفت: ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، ارتقای نظام تربیت معلم، احیای دانشگاه جامع فرهنگیان و ارتقای منزلت و معیشت معلمی نیز در دستورکار ماست.
به گزارش ارک خبر،یوسف نوری در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که در دبستان دخترانه شهید حسینمردی در منطقه ۱۶ آموزش و پرورش شهر تهران در حال برگزاری است، خطاب به رئیس جمهور گفت: جنابعالی در جمع سران در سازمان یونسکو، مواضع نظام جمهوری اسلامی را مقتدرانه با رعایت اصول مصلحت، عزت و حکمت بیان و اسناد تجویزی را رد کرده و بر اجرای سندتحول بنیادین تاکید داشتید که تشکر میکنم. همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع جمهوری اسلامی را در حمایت از مظلومین فلسطین و شهید قاسم سلیمانی تبیین کردید که تشکر میکنیم و امیدواریم این موضع مقتدر همواره جاری و ساری باشد.
وی افزود: لازم میدانم در ابتدای سال تحصیلی از عنایات دولت به وزارت آموزش و پرورش قدردانی کنم. نخست موافقت با لایحه رتبه بندی معلمان بود که ارتقای شایستگیهای تعلیم و تربیت را دنبال میکند و بعد از ۱۰ سال به ثمر رسید.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی از ۹.۶ درصد به ۱۳ درصد، ارتقای بیمه تکمیلی، احیای دانشگاه فرهنگیان، احیای تغذیه دانش آموزان بعد از ۱۰ سال و تقویت استعدادهای درخشان با تصویب اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان را از دیگر اقدامات انجام شده در این وزارتخانه دانست و گفت: امسال دانش آموزان ما ۲۰ مدال طلا در المپیادهای جهانی کسب کردند.
نوری ادامه داد: ۱۶۴ هزار بازمانده از تحصیل با تلاشهای صورت گرفته به مدرسه بازگشتند و مدارس کانکسی تا پایان سال جمع آوری میشوند.
وی با بیان اینکه سیاست اصلی ما در سال جاری، مردمی سازی آموزش و پرورش است که به معنای استفاده از ظرفیت ارکان چهارگانه فرایند تعلیم و تربیت به ویژه خانواده است گفت: این سیاست در سطوح مختلف برنامه ریزی، اجرا، نظارت و ارزیابی پیگیری میشود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: سیاست دیگر ما اجرایی سازی سندتحول بنیادین مدرسهای است. ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را نیز دنبال میکنیم. ارتقای نظام تربیت معلم و احیای دانشگاه جامع فرهنگیان و ارتقای منزلت و معیشت معلمی نیز در دستورکار ماست.
انتهای پیام/