اتصال ۴۲ خدمت سازمان تأمین اجتماعی به پنجره ملی دولت هوشمند

مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی گفت:تامین اجتماعی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند متصل شد، و در حال حاضر موفق به ارایه ۴۲ خدمت برخط به میلیون‌ها بیمه گزار شده است.

به گزارش ارک خبر،زراعتی افزود: از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی موفق شد در راستای حرکت به سمت اهداف دولت الکترونیک به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شود. این اتصال بعد از تجهیز زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های فنی لازم انجام شد و در حال حاضر ۴۲ خدمت غیرحضوری و الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات هوشمند به عموم مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد بنابراین این حرکت که تامین اجتماعی به عنوان اولین سازمان توانست اتصال به درگاه ملی خدمات هوشمند را انجام دهد می‌تواند تاثیر بسزایی در جامعه از جمله کاهش تردد و تسهیل در خدمت رسانی به عموم مردم داشته باشد.

زراعتی گفت: خدمات تامین اجتماعی در سه حوزه بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران در حال ارائه است و در هر سه حوزه خدمات پرتکرار و پر مراجعه مردم به شعب تامین اجتماعی هوشمند سازی و الکترونیکی شده است که با این اتفاق و بر اساس نظر سنجی‌ها بیش از ۵۰ درصد مراجعه به شعب و واحد‌های اجرائی سازمان تامین اجتماعی کم شده است.

وی افزود: همچنین نرم افزار تلفن همراه تحت عنوان تامین اجتماعی من راه اندازی شده است و مردم از طریق سایت تامین اجتماعی می‌توانند این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب و همه خدمات متصل شده به درگاه خدمات ملی هوشمند را از طریق تلفن همراه دریافت کنند.

مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد:در مرحله اول اتصال به درگاه ملی خدمات هوشمند ۴۲ خدمت به مردم ارائه شده است و در مرحله بعدی خدمات جزئی‌تر و با تکرار کم‌تر هوشمند سازی و به پنجره واحد متصل می‌شود.

زراعتی گفت: مردم در تمامی ۴۲ خدمت متصل شده به درگاه ملی ممکن است به دلیل نقص مدارک یا مشکلات هویتی و اطلاعاتی نیاز به مراجعه حضوری هم داشته باشند بر همین اساس تمام شعب تامین اجتماعی در حال ارائه خدمت به مراجعه کنندگان می‌باشند. در دستور کار است که مراجعات کاهش پیدا کنند و خدمات صد در صد الکترونیکی و غیر حضوری شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا