رشد ۲۵ درصدی مصرف سوخت کشور در ایام اربعین

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از رشد ۲۵ درصدی مصرف سوخت کشور در ایام اربعین امسال و تأمین مناسب سوخت برای سفر زوار حسینی خبر داد.

به گزارش ارک خبر،جعفر سالاری‌نسب‌ در این باره گفت: مصرف روزانه بنزین کشور در شهریورماه امسال هم‌زمان با رشد سفرهای زوار به‌دلیل کاهش شیوع ویروس کرونا، به روزانه ۱۱۲ میلیون لیتر رسید که این عدد در مقایسه با مردادماه با میانگین روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر، حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. این عدد حتی در برخی روزها به ۱۲۰ میلیون لیتر نیز رسید، اما خوشبختانه با مدیریت مؤثر، سوخت‌رسانی با وقفه روبرو نشد.

وی افزود: مصرف نفت‌گاز کشور در این مدت نیز افزایش محسوسی یافت و خوشبختانه سوخت مورد نیاز تمامی اتوبوس‌های شهرداری‌ها و راهداری‌ها تأمین و عرضه شد و افزون بر آن سهمیه اضافه به ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسرانی‌ نیز تعلق گرفت، همچنین جایگاه‌های ویژه‌ای برای تحویل سوخت به مرزها در نظر گرفته شد.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از ارسال گاز مایع مورد نیاز موکب‌های مستقر در داخل و خارج کشور خبر داد و تأکید کرد: نظارت و بازرسی‌ها در مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و آذربایجان غربی و مرزهای خسروی، باشماق و مهران در این مدت به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام بود.

طبق اعلام وزارت نفت، سالاری‌نسب از استقرار ۲۰ نفتکش آماده به کار در جایگاه‌های کلیدی مناطق مرزی خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صحیح توانستیم با وجود افزایش چشمگیر مصرف، سوخت را از انبارها و مبادی توزیع در استان‌های غربی از جمله ایلام، کرمانشاه و همدان به صورت مستمر به جایگاه‌های مناطق مرزی ارسال کنیم.

وی افزود: با وجود افزایش چند برابری مسافران و زوار اربعین در سال جاری، ‌ هیچ مشکلی مبنی بر کمبود سوخت در هیچ منطقه‌ای گزارش نشد و سوخت به مقدار کافی تحویل شد، به نحوی که مورد تقدیر مدیران ارشد استانی قرار گرفت.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین به استقرار ۱۸ دستگاه سوخت‌رسان سیار در نقاط مرزی غرب کشور اشاره کرد و گفت: به‌منظور سوخت‌رسانی به ناوگان دیزلی و خودروهای شخصی ۱۸ جایگاه سیار در این ایام در مرزهای خسروی، مهران، چزابه، ‌باشماق و… پیش‌بینی شده بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا