۴۶ هزار نفر از بیمه حوادث کارگری بهره‌مند شدند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بهره‌مندی ۴۶ هزار نفر از بیمه حوادث کارگری در سال گذشته، گفت: پوشش حوادث حوزه کار و تولید برای جامعه کارگری جزو وظایف ذاتی این سازمان بیمه‌گر است.

به گزارش ارک خبر، میرهاشم موسوی در گفت وگویی افزود: پوشش بخشی از حوادث و احتمالات خطر در حوزه کار و تولید برای جامعه کارگری جزو وظایف ذاتی این سازمان بیمه‌گر بوده و اکنون نیز ضریب این خطر تحت حمایت تامین اجتماعی قرار دارد.
وی توضیح داد: به منظور دریافت بیمه حوادث کارگری باید صورت جلسه حادثه تهیه شده و سپس مزایا و غرامت ناشی از حادثه کار توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.
موسوی درباره انتشار خبری مبنی بر کاهش هفت درصدی بیمه حوادث کارگری، اظهارداشت: خدمات این نوع از بیمه جزو تعهدات اصلی سازمان تامین اجتماعی است. گاه برخی حوادث منجر به از کارافتادگی می‌شود و این اتفاق درجات مختلفی از آسیب را شامل خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: حمایت بیمه‌ای نیز طبیعتا به همان نسبت و به میزان از کارافتادگی مطابق با تشخیص کمیسیون‌های پزشکی و هیات مربوطه ارائه می‌شود. در سال گذشته نیز حدود ۴۶ هزار نفر از مزایای بیمه‌ای ناشی از کار در تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.
به گزارش ایرنا، «حوادث ناشی از کار» وقایعی را شامل می‌شود که در حین انجام وظیفه برای کارگر رخ دهد. به عبارت دیگر در شرایطی که بیمه‌شده در کارگاه، مؤسسات وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه کارگاه مشغول به کار باشد؛ در شرایطی که به صورت مامور در خارج از کارگاه انجام وظیفه می‌کند؛ در زمان رفت و برگشت بین منزل و کارگاه، حین مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان بابت معالجات درمانی و توانبخشی و نیز در حین اقدام به نجات سایر بیمه‌شدگان و مساعدت به این گروه باید بتواند از مزایای بیمه‌ای ناشی از این طرح استفاده کند.
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی تبصره(۱) ماده(۱) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در خصوص بیمه حوادث طبیعی ساختمان‌های مسکونی را نیز تصویب کرد.
به موجب این آیین‌نامه، همه واحدهای مسکونی و غیرمسکونی دارای انشعاب قانونی برق در مناطقی که احتمال وقوع هر یک از حوادث طبیعی وجود دارد، تحت پوشش «بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان» قرار می‌گیرند. درجه‌بندی مناطق مشمول هر یک از خطرات احتمالی حوادث طبیعی موضوع قانون، مطابق جدول مندرج در این آیین نامه خواهد بود. سایر حوادث طبیعی از جمله فرونشست و فروچاله که در این آیین نامه ذکر نشده‌اند؛ اما به طور بالقوه می‌توانند در تعهد «صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان» قرار گیرند، با پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت بحران کشور، وزارت راه و شهرسازی و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پس از تصویب اکثریت وزرای عضو هیأت امنای صندوق، به حوادث طبیعی موضوع این‌آیین نامه اضافه و تغییرات بعدی جدول مربوطه مطابق با اطلاعات به‌روز شده با رعایت آیین‌نامه داخلی هیات دولت ابلاغ می‌شود.
سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.
بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا