پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته در ۶ ماه اول سال

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه انضباط حوزه مالی کاملا تحت مدیریت دولت است گفت: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان اصل اوراق بدهی دولت گذشته را بازپرداخت کرده ایم.

به گزارش ارک خبر،سیداحسان خاندوزی صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: بحمدالله با دقتی که در حوزه انضباط مالی صورت گرفته، از این جهت شرایط کاملا تحت مدیریت دولت است و حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان اصل اوراق بدهی دولت گذشته را در ۶ ماه سال ۱۴۰۱ بازپرداخت انجام دادیم که با سود آن عدد بیشتری می شود اما اصل آن به این ترتیب است.

وی افزود: انتشار اوراق هم نسبت به سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده و ما در حالی که ۶ ماهه اول سال گذشته ۱۳۸ هزار میلیارد تومان واگذاری اوراق مالی دولت را داشتیم، در ۶ ماهه اول امسال مجموعا ۶۳ هزار میلیارد تومان واگذاری اوراق مالی دولت را داشتیم.

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی طی سخنانی در نشست خبری خود با بیان اینکه انضباط مالی دولت رویکرد اصلی دولت سیزدهم برای بهبود شاخص های کلان اقتصادی کشور بوده است، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال میزان برداشت از تنخواه به کمتر ۱۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت در حالی که در مدت مشابه پارسال این میزان به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: بهبود شرایط کسب و کار رویکرد دیگر دولت برای رشد اقتصادی بود و در این مدت شرایط ۲۹۰۰ پروانه کسب و کار تسهیل شد که ۹۰ درصد آن جزو مجوزهای اعلانی است.

خاندوزی یادآور شد: در نیمه نخست امسال ۷۰ هزار میلیارد تومان از اصل اوراق بدهی دولت گذشته تسویه شده است که این رقم با احتساب سود آن، بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا