آخرین وضعیت واردات خودرو از زبان وزیر صمت

وزیر صنعت معدن و تجارت آخرین وضعیت واردات خودرو را تشریح کرد و گفت: آیین‌نامه واردات خودرو در دولت مصوب شده است.

به گزارش ارک خبر،سید رضا فاطمی‌امین صبح امروز شنبه ۱۶ مهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از سفر به استان گلستان دیدار با صنعتگران و مسئولان استان گلستان و بررسی و ارزیابی مشکلات استان در بخش صنعت، معدن و تجارت است.

وی به آخرین وضعیت واردات خودرو اشاره کرد و افزود: آیین‌نامه واردات خودرو در دولت مصوب شده و شرایطی برای واردات پیش بینی شده و نزدیک به ۳۰۰ کسب و کار برای انجام واردات درخواست داده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برخی از واحدها شرایط واردات خودرو را ندارند و تا یک تا دو هفته آینده کسانی که واجدالشرایط هستند مشخص می شوند.

فاطمی‌امین با اشاره به اینکه تامین مواد اولیه صنعت یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود، بیان کرد: خوشبختانه در صنعت فولاد توانستیم به ثبات برسیم و در حال حاضر تقریبا هیچ واحد فولادی نیست که گلایه‌ای در خصوص مواد اولیه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای تامین مواد اولیه در حوزه پتروشیمی از اوایل اردیبهشت امسال اقدامات خود را آغاز کردیم، بیان کرد: مکاتبات لازم با وزارت نفت انجام شده و در ۶ ماه نخست، کارخانه یاس پلاست شمال که از مواد اولیه پتروشیمی استفاده می‌کند به میزان کل سال قبل تولید داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از واحدهای تولیدی و صنعتی که در این شرایط، روند تولید را حفظ کرده و یا موجب ارتقای تولید شدند قدردانی کرد.

براساس این گزارش بازدید از شهرک صنعتی بندرگز، شهرک صنعتی سرخنکلاته گرگان، شهرک صنعتی علی‌آبادکتول، بازدید از معدن ذغال‌سنگ رامیان، شهرک صنعتی کلاله و گنبدکاووس از  جمله برنامه‌های سفر یک روزه فاطمی‌امینی به گلستان است.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه‌های سفر خود به گلستان با استاندار گلستان و مدیران استانی نشست خواهد داشت‌.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا