مجموع دانش آموزان در رشته ریاضی ۲۸۱ هزار ۷۲۲ نفر هستند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: مجموع دانش آموزان در رشته ریاضی ۲۸۱ هزار ۷۲۲ نفر هستند.

به گزارش ارک خبر،محمد مهدی کاظمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:۶ میلیون ۶۳۹ هزار و ۴۳۱ دانش آموز در دوره‌های متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.

وی افزود: مهم ترین فعالیت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس در مهر ماه بود که سازماندهی و برنامه ریزی برای یکسال تحصیلی ۱۶ میلیون دانش آموز را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در پروژه مهر فعالیت و برنامه ریزی برای یک سال تحصیلی صورت گرفته است، افزود: در ۲۵ ماه گذشته آموزش غیر حضوری داشتیم که به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود.

مجری پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در تحقیقات بسیاری از جمله مایکروسافت نشان داد آموزش غیر حضوری در بهترین حالت حداکثر ۵۰ درصد یادگیری را فراهم می کند که براین اساس آموزش حضوری مد نظر قرار گرفت.

کاظمی خاطر نشان کرد: امسال به منظور آغاز مهری با نشاط جشن نمادین با حضور رئیس جمهور و در سایر استان‌ها با معاونان وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان استانی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه علم آموزی و پژوهش فراهم شود، گفت: اگر به دنبال ایران قوی هستیم، ضرورت علم و پژوهش باید درک شوداما با وجود همه برنامه ریزی‌ها برخی به دنبال برهم زدن فضای مدرسه بودند تا با استفاده از هیجانات و کنجکاوی در سن دانش آموزان، آنها را تحریک کنند و برخی اغتشاشات را به مدرسه بکشانند که خوشبختانه این اقدام کنترل شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر جایی تعدادی اندک در مقابل ۱۶ میلیون دانش آموز اقدامی هم انجام دهند، محیط و شرایط فرهنگی برای آنها باید فراهم کنیم.

کاظمی یادآور شد: حضور جوانان و نوجوانان در پیاده روی، اجرای شعرهای آیینی نشان از این است که دانش آموزان به فهم و شعور و آگاهی رسیده اند و استکبار از طریق رسانه سعی در بزرگنمایی ساختارهایی در کشور صورت گرفت که چنین نبود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا