معادله مسابقه غلط مصرف سوخت در کشور باید تغییر کند

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما نباید صرفا بر افزایش تولید سوخت متمرکز شویم بلکه باید با برنامه ریزی صحیح به سمت صرفه جویی منطقی گام برداریم.

به گزارش ارک خبر،عبدالعلی رحیمی مظفری درباره آخرین اقدامات انجام شده برای تامین انرژی در فصل سرما، بیان کرد: مدیریت انرژی به شدت حائز اهمیت است و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا بخشی از فازهای میادین جدید به صحنه سرویس دهی وارد شده و اورهال‌ها به موقع صورت گیرد تا مشکلی در تامین گاز در فصل زمستان ایجاد نشود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر باید برنامه ریزی لازم برای ذخیره کافی سوخت نیروگاه های برق صورت گیرد تا مشکلی برای تولید برق پیدا نکنیم. سوخت های مایع می توانند جایگزین خوبی برای گاز در نیروگاه ها باشد. در جلساتی که کمیسیون انرژی با وزرای نیرو و نفت تشکیل داده بر این موضوع تاکید شده است.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما صرفا نمی توانیم بر روی تولید متمرکز شویم بلکه باید معادله مسابقه غلط مصرف در کشور تغییر کند. تاکید ما این است که حداکثر صرفه جویی اعمال شود. البته صرفه جویی باید با منطق باشد. ما صرفه جویی در حوزه صنعتی و تولیدی که منجر به کاهش تولید و ارزش افزوده شود را قبول نداریم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امسال وضعیت سوخت در سطح دنیا شرایط خوبی ندارد، اگر ما بتوانیم مدیریت صحیحی را اعمال کنیم خیلی از صنایع و تولید کننده ها می توانند فرصت طلایی را تجربه کرده و اگر ما بتوانیم از طریق منفذی سوآپ انرژی داشته باشیم یک فرصت استثنایی خواهد بود. اگر از این فرصت به خوبی استفاده نشود نیز با یک تهدید مواجه خواهیم شد.

رحیمی مظفری در پایان تاکید کرد: تدابیر لازم برای ذخیره سوخت نیروگاه ها، برداشت از میادین و روش های صرفه جویی و آمادگی نیروگاه ها باید با جدیت دنبال شود. ما نمی توانیم بگوییم در فصل سرما تراز منفی نداریم اما با مدیریت مناسب می توانیم این زمستان را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا