سوخت مورد نیاز مناطق سخت‌گذر آذربایجان شرقی تامین شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به مسدود شدن راه تعدادی از روستاهای استان به دنبال بارش برف و کولاک اعلام کرد: برای ۲ هزار خانوار که در مناطق سخت گذر سکونت دارند و در فصل زمستان امکان دسترسی به نفت سفید ندارند، سوخت مورد نیاز تامین شده است.

به گزارش ارک خبر، ناصر راشدی عصر روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ماه‌ها قبل سهمیه مازاد این مناطق به میزان ۴۰۰ لیتر نفت سفید برای هر یک از این خانوارها در سطح منطقه اختصاص یافته و در اختیارشان قرار داده شده است.

وی با اعلام اینکه در منطقه آذربایجان شرقی هفت هزار خانوار از نعمت گاز لوله کشی بی بهره هستند و از نفت سفید استفاده می کنند، گفت: با توجه به زیرساخت های فراهم شده از سوی شرکت پخش فراورده های نفتی نیازی به مراجعه حضوری به مراکز پخش سوخت وجود ندارد و این خانوارها می‌توانند به صورت سیستمی و با کارت بانکی معرفی شده سهمیه سوخت نفت سفید و گاز مایع خود را دریافت کنند.

راشدی از آمادگی این منطقه برای گذر از فصل زمستان و تامین سوخت موردنیاز همه بخش‌ها به ویژه نیروگاه‌ها، صنایع و خانوارهای فاقد گاز شهری خبر داد و اظهار کرد: سوخت موردنیاز همه بخش ها به میزان کافی ذخیره سازی شده است و نگرانی از بابت تامین سوخت وجود ندارد.

وی با تاکید بر تامین و توزیع به موقع و مطلوب سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در ایام افت فشار گاز احتمالی گفت: باتوجه به شرایط ناترازی انرژی در حوزه تولید و مصرف فرآورده ها و لزوم تامین سوخت مورد نیاز بخش نیروگاهی تدابیر لازم برای ذخیره سازی مناسب و تحویل مستمر سوخت در نیروگاه‌های تحت پوشش نیز انجام می شود.

راشدی با بیان اینکه برای صنایع بزرگ مانند سیمان و سایر کارخانه‌ها نیز ذخیره سازی لازم انجام شده است، متذکر شد: برای دیگر مصرف‌کنندگان به میزان مصرف حداقل ۱۵ روز سوخت مایع مورد نیاز ذخیره‌سازی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا