۴۰ درصد نیروگاه‌های برق تخریب شده است

مقام دولتی اوکراین می‌گوید به علت تخریب نیروگاه‌های تولید برق، این کشور با مشکلات زیادی روبرو است و برای رفع نیازهای خود نیاز به کمک دارد.

به گزارش ارک خبر،یوری ویترنکو»، مدیر عامل شرکت «نفت‌وگاز» اوکراین می‌گوید در حملات موشکی اخیر روسیه «نزدیک به ۴۰ درصد نیروگاه‌های تولید برق» اوکراین تخریب شده و این کشور «بدترین زمستان تاریخ» را تجربه خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «Handelsblatt» دراین‌باره افزود: ما بدترین زمستان تاریخ‌مان را تجربه خواهیم کرد. پیش‌بینی می‌کنیم قطعی‌های برق و مشکلات گرمایشی مداوم خواهد بود. غیرممکن است که بتوان از همه این مشکلات جلوگیری کرد. ما نیاز به کمک داریم.

دیروز نیز «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین نیز از مردم این کشور خواست به علت تخریب زیرساخت‌های انرژی، در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

زلنسکی در پیامی تصویری خطاب به مردم اوکراین گفت: در بسیاری از شهرها و مناطق، ادارات برق مجبور به انجام قطعی‌های زمان‌بندی‌شده برق شده‌اند تا برق در اختیار همه قرار گیرد؛ در شرایطی که تولیدِ حجم انرژِی و برق مورد نیاز کشور غیرممکن شده است.

وی از مردم اوکراین خواست استفاده از وسایل و فناوری‌هایی که مصرف برق زیادی دارند، خودداری کنند و به شهرداران سراسر این کشور دستور داد به علت قطعی‌های گسترده برق در اوکراین، مصرف برق را در مناطق خود کنترل کند.

ارتش روسیه در پاسخ به «حادثه تروریستی» انفجار پل کریمه، از روز دوشنبه ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) حملات موشکی و پهپادی به زیرساخت‌های پایتخت و شهرهای اوکراین را آغاز کرده و در پی این حملات برق مناطق بسیاری از اوکراین با قطعی‌های گسترده روبرو شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا