وزیر علوم: برای ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت تلاش می‌کنیم

خبرگزاری ارک – وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت تولید ثروت از علم گفت: برای ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت تلاش می‌کنیم.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر محمد فرهادی در مراسم تقدیر از نخستین سازمان ایرانی راه یافته به جمع برندگان جایزه جهانی سازمان MAKE که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد٬ اظهار کرد: اینکه شرکت فولاد مبارکه اصفهان توانسته است جزو 25 شرکت برتر در آسیا توسط سازمان MAKE معرفی شود، باعث افتخار است و امیدواریم شاهد موفقیت‌های بیشتر این شرکت و سایر شرکت‌های ایرانی باشیم و این‌که دانشگاه صنعتی شریف به نمایندگی از ایران مسؤولیت ارزیابی را از سازمان MAKE دارد، باعث خوشحالی ما است.

وی با بیان این که دانشگاه‌های ما بیش ازپیش در حال برقراری ارتباط با صنعت هستند، افزود: در سال جاری پایگاه استنادی تامسون رویترز 8 دانشگاه ما را جزو دانشگاه‌های تأثیرگذار دنیا معرفی کرده که این برای اولین بار اتفاق افتاده است و ازاین جهت ارزشمند است که در ارزیابی‌هایی که انجام شده، ما رتبه عالی را در خصوص ارتباط با صنعت داریم؛ این موضوع نشان‌دهنده این است که به ارتباط دانشگاه و صنعت بیش ازپیش توجه شده است.

فرهادی با اشاره به اهمیت تولید ثروت از دانش اظهار کرد: باید به سمت نوآوری٬ تحقیق و فناوری و تولید علم از ثروت برویم. خوشبختانه امروز در کشور این مساله بسیار مورد توجه قرارگرفته است.

وزیر علوم در ادامه گفت: حلقه دانشگاه، تولید و صنعت در قالب مراکز رشد حلقه واسط‌هایی محسوب می‌شوند که در حال کامل شدن هستند و قوانین و مقررات هرچند برای اینکه روند کار را تسهیل کرده و تسهیلات را فراهم کنند، کم است؛ اما قوانین و مقررات در این خصوص یا تدوین و یا تصویب شده و یا در حال آماده سازی است.

فرهادی خاطرنشان کرد: تأسیس صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های حمایت از نوآوری و فناوری که استانی شکل می‌گیرد، در حال آماده شدن است. دولت هم قرار است بیش ازپیش به این مساله توجه کند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه، علم فناوری به همراه چهار موضوع دیگر جزو موضوعاتی هستند که به عنوان اولویت باید به آنها توجه شود و این نکته بسیار خوب و مهمی است.

وزیر علوم تصریح کرد: ما وظیفه داریم برای ارتباط بیشتر دانشگاه با بخش‌های صنعتی تلاش کنیم. باید کاری کنیم که هم ایده‌ها و هم نیازهای صنعت مطرح شوند و امیدواریم با تلاشی که صورت می‌گیرد، ایده‌ها به محصول ختم شود.

فرهادی در پایان ضمن تبریک به مدیریت شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: این نخستین گام برای شرکت‌های ما است که می‌توانند در سطح دنیا مطرح باشند؛ ارتباط بین دانشگا‌ها و شرکت‌های صنعتی نیز می‌تواند در این راستا کمک کند.

دکمه بازگشت به بالا