انعقاد تفاهمنامه سه‌جانبه بانک تجارت، کمیته امداد امام خمینی و تراکتورسازی ایران

بانک تجارت با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در پروژه واگذاری سه‌هزار دستگاه تراکتور به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مشارکت کرد.

به گزارش ارک خبر،تفاهمنامه سه‌جانبه بانک تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و شرکت تراکتورسازی ایران صبح دوشنبه نهم آبان به امضای دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک تجارت، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد و مصطفی وحیدزاده مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران رسید.

با امضای این تفاهمنامه که با حضور سیدمحمد موسوی معاون وزیر صمت منعقد شد، واگذاری ۳ هزار دستگاه انواع تراکتور با استفاده از تسهیلات بانکی تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال معادل ۲۰ درصد از منابع جزء یک بند تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ عملیاتی شد.

اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت در این مراسم رویکرد و نگرش کمیته امداد مبنی بر توانمندسازی افراد تحت پوشش را شایسته قدردانی دانست و گفت: این روش حمایت، ابزار کارآمدی است که جامعه تحت پوشش کمیته امداد را می‌تواند به تدریج به استغنا رسانده و آنها را به افرادی مولد و با توان اقتصادی مناسب تبدیل کند.

وی با بیان اینکه بانک تجارت آماده است در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در سایر حوزه‎ها هم با کمیته امداد امام خمینی همکاری کند گفت: این تفاهمنامه یکی از بهترین و شیرین‌ترین قراردادهایی هست که مجموعه بانک می‌تواند از طریق آن به اقتصاد کشور خدمت کرده و در تامین ابزار کار عزیزان تحت پوشش کمیته امداد نقش‌آفرینی کند.

مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه تولید و اشتغالزایی نیاز به حمایت و همنوایی بخش‌های اقتصادی دارد افزود: خوشبختانه عملکرد شرکت تراکتورسازی ایران این شرکت را به مفاخر صنعت کشور تبدیل کرده است و ما آماده هستیم در سایر پروژه‌های توسعه‌محور این شرکت بیش از گذشته همکاری خود را ارتقاء دهیم.

بختیاری رئیس کمیته امداد نیز با اشاره به همراهی بانک تجارت با طرح‌های حمایتی این ارگان گفت: یکی از ماموریت‌هایی که مقام معظم رهبری به صورت کتبی و از اواخر تیرماه ۹۸ به کمیته امداد تکلیف کرده‌اند، مسئله توانمندسازی، اشتغال و درآمد باثبات مددجویان است و کمیته امداد نیز در این مسیر با تجربیاتی که در گذشته داشته قدم‌هایی را برداشته است.

رئیس کمیته امداد گفت: بر اساس برنامه پنج ساله ششم، کمیته امداد مکلف شده که ۳۵۰ هزار فرصت شغلی فراهم کند که خوشبختانه طی برنامه ششم توسعه ۹۰۰ هزار فرصت شغلی توسط امداد ایجاد شده است. همچنین تعداد قابل توجهی از مددجویان این نهاد به جهت توانمندشدن از چرخه حمایتی خارج شده‌اند.

بختیاری افزود: در یک اقدام قابل توجه امروز و با همکاری بانک تجارت و شرکت تراکتورسازی ایران، ۳ هزار تراکتور تحویل مددجویان کمیته امداد خواهد شد.

سیدمحمد موسوی معاون وزیر صمت نیز با اشاره به خدمات بانک تجارت در اقتصاد کشور گفت: هرجا که روحیه جهادی داشته‌ایم آنجا جهش رخ داده است. ما در کشور مشکلاتی در زمینه تامین تراکتور و ماشین آلات معدنی داشتیم، جهادگران شرکت تراکتورسازی با تلاش و همت خود توانستند این مشکل را حل کنند، به نحوی که در شش ماهه اول امسال تولید این شرکت ۵۰ درصد رشد داشته است.

در این مراسم حمیدرضا شریفیان معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور مشتریان شرکتی و تجاری، عیسی حسین‌زاده مدیر شعب استان آذربایجان شرقی و جواد قاسمی موقر مشاور معاون مدیرعامل در امور مشتریان شرکتی و تجاری حضور داشت.

بانک تجارت علاوه بر موضوع تفاهمنامه فوق، همواره همکاری‌های گسترده‌ای را با کمیته امداد امام خمینی داشته به طوری که به‌عنوان نمونه این بانک در تنها بازه زمانی شش ماهه ابتدایی سال جاری ۹۵۰۷ فقره تسهیلات اشتغالزایی جمعا به مبلغ ۸۱۳۱ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) اعطا کرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا