نام‌نویسی ۱۶۰ هزار نفر در کنکور /۱۴ آبان آخرین مهلت ثبت‌نام

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام اولیه حدود ۱۶۰ هزار داوطلب در کنکور نوبت اول خبر داد.

به گزارش ارک خبر،علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعداد داوطلبانی که در کنکور نوبت اول ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از شروع فرآیند ثبت‌نام تا به این لحظه، حدود ۱۶۰ هزار نفر در آزمون ورود به دانشگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: فرآیند ثبت‌نام از روز یکشنبه ۸ آبان آغاز شده و تا ۱۴ آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، کنکور سراسری از سال جاری با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دو بار در سال برگزار می‌شود. نخستین نوبت از آزمون ورود به دانشگاه‌ها در روزهای پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه سال جاری و دومین مرحله در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال آتی برگزار می‌شود.

نتایج اولیه این آزمون در نیمه نخست اسفندماه به اطلاع داوطلبان می‌رسد که شامل نمره خام و نمره آزمون می‌شود. مرداد ماه سال آتی، سوابق تحصیلی داوطلبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت آموزش و پرورش اخذ می‌شود و نتیجه نهایی به داوطلبان اعلام می‌شود.

بنابر تغییرات کنکور ۱۴۰۲، سابقه تحصیلی دانش‌آموزان در ورود به دانشگاه‌ها نقش دارد؛ به نحوی که سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۴۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۶۰ درصد است. همچنین داوطلبان کنکور سراسری فقط به پرسش‌های دروس تخصصی پاسخ می‌دهند و دروس عمومی تنها در سوابق تحصیلی ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا