۱۵ مخاطره آذربایجان‌ شرقی را تهدید می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: از ۵۶ مخاطره شناسایی شده در سطح کشور، ۱۵ مخاطره عمده این استان را تهدید می‌کند.

به گزارش ارک خبر،محمدباقر هنربر با بیان اینکه اولین مخاطره استان زلزله است، افزود: سیل، خشکسالی، حوادث جاده‌ای، رانش زمین، آتش سوزی مراتع، جنگل‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی و ساختمان‌ها، گرد و غبار، بیابان زایی و سرمازدگی درختان از دیگر مخاطرات اولویت دار شناسایی و تفکیک شده استان هستند.

وی با اشاره به اینکه این مخاطرات از طریق فرمانداری‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران استان شناسایی، تفکیک و بررسی شده است، اظهار داشت: تبریز همانند استان و کشور یک شهر مخاطره آمیز از نظر زلزله و سیل است و در طول سالیان گذشته زلزله‌ها و سیل‌های زیادی در آن رخ داده و خسارت‌های زیادی نیز ایجاد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون بر اساس اسناد ملی کاهش خطر حوادث و سوانح و اسناد ملی آمادگی و پاسخ، اسناد استانی آنها در حال تدوین است، گفت: در این راستا تدوین سند کاهش خطر حوادث و سوانح با همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و تعدادی از مدیران عضو ستاد ۹۰ درصد و سند آمادگی و پاسخ ۲۰ درصد پیشرفت کرده است.

هنربر، با تاکید بر اینکه زمان وقوع زلزله قابل پیش بینی نیست، ادامه داد: به تمامی اعضای ستاد، فرمانداران و شهرداران در خصوص وقوع زلزله احتمالی آماده باش اعلام شده تا با اقدامات پیشگیرانه مانند مقاوم سازی، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی کم دوام، خطرات و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از این حوادث کاهش یابد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا