مخاطرات کرونا برای گروه سنی ۶۰ تا ۷۹ سال بیشتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس اسناد و ارزیابی‌های انجام شده مخاطرات ویروس کرونا برای گروه سنی ۶۰ تا ۷۹ سال بیشتر از سایر گروه‌های سنی است.

به گزارش ارک خبر،آقای نقی پور در شصت و دومین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا گفت: طبق آمار‌های اعلامی بیشترین تعداد فوتی ها، بستری‌ها و واکسن نزده‌ها از گروه‌های سنی ۶۰ تا ۷۹ ساله هاست که این امر نشان می‌دهد این گروه سنی باید هر چه سریعتر برای تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

تکمیل واکسیناسیون و رعایت ضوابط بهداشتی برای کاهش همه گیری کرونا ضروری است.

با توجه به تحقیقات انجام شده، واکسیناسیون باعث جلوگیری از ابتلا، کاهش شدت بیماری و در نهایت کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا می شود.

مردم آذربایجان شرقی در شهر‌ها و بخش‌های مختلف نسبت به رنگ بندی شهر‌ها بی تفاوت نبوده و در صورت تغییر رنگ شهر‌ها ساده انگاری انجام ندهند و همچنان رعایت ضوابط بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رعایت ضوابط بهداشتی ضروری و اجتناب ناپذیر دانست .

با توجه به آمار‌های ارائه شده طی هفته‌های اخیر رعایت ضوابط بهداشتی در سطح استان آذربایجان شرقی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته و بهتر شده است.

تحقیق و بررسی درباره عوارض و عواقب روانی کرونا در سال‌های اخیر  مورد توجه است.

در راستای توجه به موضوعات سلامت روان ضروری است کمیته علمی کرونا با همکاری معاونت‌های درمان، بهداشت و نیز تحقیقات و فن آوری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل و مسائل مرتبط مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و از نتایج آن‌ها واحد‌های اجرایی استفاده نمایند.

انتظار می‌رود در خصوص اطلاع رسانی آموزشی، بهداشتی، درمانی و اهمیت واکسیناسیون ارتباط تنگاتنگی بین رسانه‌های گروهی و مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برقرار شود، چون بدون تعامل و همکاری رسانه‌ها آگاهی دهی به آحاد مردم ممکن نخواهد شد.

از زحمات و تلاش‌های فعالان نظام سلامت در مقابله با پیک ششم  کرونا تشکر می کنیم.

به رغم تعدد مراجعات بیماران سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان و افزایش بستری ها، ارزش واکسیناسیون در این پیک بیش از پیش در کاهش شدت بیماری و فوتی‌ها آشکار شد، به گونه‌ای که این پیک در حال کنترل و مدیریت است.

به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و پیش بینی افزایش رفت و آمد‌های خانوادگی و سفر‌های نوروزی به آذربایجان شرقی، همکاران معاونت بهداشت، درمان و مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هماهنگی و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تولید محتوا‌های آموزشی در قالب‌های مختلف عواقب و عوارض ناگوار کرونا را به صورت گسترده و با زبان مردمی اطلاع رسانی کرده و از تزریق نوبت‌های واکسیناسیون هموطنان اطمینان حاصل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا