تیم ملی والیبال و دو مدعی؛ کواچ هنوز خود را سرمربی می داند

خبرکزاری ارک – فدراسیون والیبال غروب روز دوشنبه هفته جاری رسما رائول لوزانو را به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال معرفی کرد درصورتی که اسلوبودان کواچ تا المپیک 2016 با این فدراسیون قرارداد دارد و همچنان خود را سرمربی والیبال ایران می داند.

پس از پایان تلخ مسابقات جام جهانی 2015 و کسب نتایج ناامید کننده والیبالیست های ایران در این رقابت ها، انتقادها نسبت به عملکرد سرمربی تیم ملی والیبال افزایش یافت.
فدراسیون والیبال در واکنش به این انتقادات با تشکیل یک کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب نظران فعال در این رشته ورزشی ضمن بررسی عملکرد تیم های ملی در سال 1394 راهکارها و پیشنهادات ارائه شده برای کمک به موفقیت والیبال را مورد ارزیابی قرار داد.
قبل از این نشست رییس فدراسیون والیبال در جلسه ای با خبرنگاران حوزه والیبال درباره عملکرد تیم ملی به گفت وگو نشست و سومین نشست خود را نیز با پیشکسوتان این رشته ورزشی برگزار کرد. هر چند پیشکسوتان از این نشست استقبال زیادی نکردند، اما قرار شد داورزنی رییس فدراسیون والیبال راهکارهای پیشنهادی این سه نشست را به جلسه هیات رییسه فدراسیون والیبال برای تصمیم گیری نهایی ببرد.
هیات رییسه فدراسیون والیبال در نشست خود ادامه همکاری با اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی را منوط به مذاکره محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون با این سرمربی صربستانی و دستیابی به توافق درخصوص برخی موارد دانست و بوبان پنجم آبان ماه در جلسه ای با حضور مسوولین فدراسیون گزارش آسیب شناشی خود را از مسابقات جام جهانی 2015 ارائه خواهد کرد.
کواچ عصر همان روز در نشست مطبوعاتی درباره نتایج جلسه خود با رییس فدراسیون والیبال ایران گفت: نخستین نشست آسیب شناسی عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی برگزار شد تا عوامل دخیل در این ناکامی شناسایی و راهکارهای لازم برای رفع آن پیشنهاد شود.
وی اضافه کرد : صادقانه بگویم در این جلسه به هیچ نتیجه ای نرسیدیم. قرار است دومین نشست آسیب شناسی فردا برگزار شود و در نهایت فدراسیون والیبال در مورد ادامه همکاری من با این تیم تصمیم گیری خواهد کرد.
در ادامه این روند، هفدهم آبان ماه دبیرکل فدراسیون به همراه سرپرست تیم ملی والیبال ایران برای بررسی کار و عملکرد چند نفر از مربیان بزرگ دنیا و مذاکره با آنان برای سرمربیگری تیم ملی راهی لهستان شدند و نتایج آن را نیز به رییس فدراسیون ارائه کردند.
پروسه تغییر سرمربی تیم ملی والیبال ایران همزمان با جام جهانی والیبال در کشور ژاپن (17 شهریور تا یکم مهرماه سال جاری) و نتایج به دور از انتظار تیم ملی کلید خورد تا بعد از حدود دوماه با معرفی رائول لوزانو آرژانتینی به عنوان سرمربی تیم ملی به پایان رسید. اما در این مدت فدراسیون والیبال درباره وضعیت اسلوبوان کواچ که تا المپیک 2016 با فدراسیون والیبال ایران قرارداد دارد، اظهار نظری نداشته است.
برخی رسانه های ایران از واکنش اسلوبودان کواچ به انتخاب لوزانو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران خبر دادند و مدعی شدند که این مربی تاکید کرده است: کسی به من نگفته سرمربی تیم ملی ایران نیستم و هنوز رسما قراردادم فسخ نشده است. من در رسانه ها خواندم لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران شده و باید بببینم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.
محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال نیز در زمانی که کواچ به عنوان سرمربی معرفی شده بود، گفت: اسلوبودان کواچ تا المپیک 2016 برزیل به عنوان سرمربی تیم ملی با فدراسیون والیبال ایران قرارداد همکاری امضا کرده است.
حال سئوال های متعددی در اذهان عمومی مطرح است که نیازمند پاسخگویی صریح از طرف فدراسیون والیبال است از جمله، اینکه:
آیا فدراسیون والیبال تا المپیک 2016 برزیل باید به دو سرمربی (کواچ و لوزانو) همزمان حقوق پرداخت کند؟
کادر فنی این دو سرمربی نیز با هم متفاوت خواهد بود. آیا فدراسیون حقوق کادر فنی را نیز برای دو گروه پرداخت خواهد کرد؟
چرا فدراسیون والیبال در ابتدا قرارداد کواچ را لغو نکرد تا بعد سرمربی جدید را معرفی کند؟
آیا فدراسیون والیبال درباره جذب سرمربی جدید با کمیته ملی المپیک هماهنگ بوده است؟
و سئوال های بیشتری از جمله اینکه دستمزد درنظر گرفته شده برای لوزانو و دستیارانش به عنوان کادر فنی جدید چه میزان تعیین شده که نیاز است فدراسیون والیبال در مورد آنها شفاف سازی کند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا