نیازمند انجام تحقیق و پژوهش بیشتر و دقیق‌تر درباره اتفاقات اخیر هستیم

رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه دانشجویان فرزندان ما هستند، اظهار کرد: براساس صحبت‌هایی که با لیدرهای تجمعات اخیر انجام داده‌ایم، اکثراً اذعان کرده‌اند که در اثر هیجانات به میدان آمده‌اند و لذا ما نیازمند انجام تحقیق و پژوهش بیشتر و دقیق‌تر در خصوص اتفاقات اخیر هستیم.

به گزارش ارک خبر، و فشار عصبی نیست بلکه نسلی کاملاً برون‌ریز بوده و فحاشی‌های انجام‌شده کاملاً طبیعی است. ما باید در برخورد با این نسل دقت بیشتری داشته باشیم.

برگزاری تریبون آزاد موجب ایجاد احساس احترام متقابل در دانشجویان می‌شود

دکتر داود طهماسب‌زاده مدیر گروه علوم تربیتی نیز بیان کرد: ما معتقد هستیم که آرمان اصلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن اسلامی است و از طرفی امام خمینی (ره) نیز دانشگاه را مبدأ تحول نامیده‌اند. حال این سؤال مطرح می‌شود که چقدر توانسته‌ایم فرصت رسیدن به تمدن اسلامی را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم؟

وی تأکید کرد: دانشجو باید مطالبه گر باشد اما نباید کار به‌جایی برسد که دانشجویان معترض را اغتشاش‌گر بنامیم. توجه کنیم که اگر اکنون یک واکنشی در جامعه دیده می‌شود، حتماً کنشی هم وجود داشته که منجر به شکل‌گیری این واکنش شده است.

طهماسب‌زاده خاطرنشان کرد: نباید ساختار طوری باشد که دانشجویان مجبور به فحاشی شوند؛ برگزاری تریبون آزاد کار بسیار خوبی است که موجب ایجاد احساس احترام متقابل در دانشجویان می‌شود.

عدم‌اصلاح در رویه‌ی حاکمیت موجب ایجاد وضعیت فعلی شده است

دکتر مجید محمود علیلو دیگر عضو هیات علمی دانشکده‌ی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی اظهار کرد: عدم‌اصلاح در رویه‌ی حاکمیت بعد از کاهش میزان مشارکت در انتخابات، منجر به وجود آمدن وضعیت فعلی و درنهایت فحاشی دانشجویان شده است. اخبار منفی، دخالت در امور شخصی افراد، ترس، احساس تحقیر، احساس بی‌عدالتی و … دلایل اصلی ایجاد خشم در مردم است.

گسل بزرگی بین حاکمیت و قشر عظیم مردم وجود دارد

حجت‌الاسلام اصغر نقدی از دیگر اعضای هیات علمی دانشکده‌ی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز بابیان اینکه گسل بزرگی بین حاکمیت و قشر عظیم مردم وجود دارد، گفت: ما می‌بایست از اول انقلاب برای جوانان در سنین مختلف برنامه‌ریزی می‌کردیم ک نه‌تنها این کار انجام نشد، حتی ساختارهای لازم را نیز ایجاد نکردیم و هرکس که اندکی کار بلد بود کنار گذاشتیم.

وی ادامه داد: درکنار تربیت‌بدنی و ورزش، چه اندازه به فکر تربیت دینی بودیم؟ چرا هیچ بهایی به علوم انسانی داده نشده است؟

کارشناس ارشد فلسفه‌ی تعلیم و تربیت افزود: اساسی‌ترین مشکل ما انتقادناپذیری مسئولان است. درحالی‌که انتقادپذیری یکی از شاخصه‌های اصلی رشد اجتماعی محسوب می‌شود اما متأسفانه تنها تعداد اندکی از افراد جرات پذیرش اشتباه خود رادارند.

وی بابیان اینکه متأسفانه برای هیچ‌کس حق انتخاب و اظهارنظر قائل نیستیم، افزود: علی‌رغم همه‌ی امتیازاتی که برای بانوان داده‌ایم (مانند استخدام در ادارات و سازمان‌ها)، بازهم این قشر جزو مظلوم‌ترین اقشار جامعه است که حتی از سوی همسرش نیز حق انتخاب ندارد.

عضو هیات علمی دانشکده‌ی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز تأکید کرد: ما در حال حاضر قدرت را به تعدادی خاص و محدود داده‌ایم و تبعیض و بی‌عدالتی موجب ایجاد ضعف در ایمان افراد شده است. مردم ماکسانی هستند که ۹۸ درصد به این نظام رأی داده‌اند ولی ما نتوانستم این مردم را حفظ کنیم.

بر اساس این گزارش؛ بعد از نشست اعضای هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشکده‌ی حقوق و علوم اجتماعی با رئیس دانشگاه تبریز، این جلسه که با حضور اساتید گروه علوم تربیتی و روانشناسی برگزار شد، دومین جلسه‌ی تخصصی بررسی حوادث اخیر در دانشگاه تبریز است که بر اساس گفته‌ی دکتر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز این جلسات ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا