دود دعوای شرکت نفت و ایرلاین‌های بدهکار به چشم مسافران می‌رود

خبرگزاری ارک – شرکت هواپیمایی داخلی شرکت‌ پخش فرآورده‌های نفتی بارها ایرلاین‌های بدهکار را تهدید کرده بود که در صورت عدم پرداخت بدهی سوخت رسانی به آنها را متوقف خواهد کرد. صبح امروز این شرکت با عملی کردن این تهدید از سوخت رسانی به برخی ایرلاین‌ها بدهکار خودداری کرد.
محمدرضا مظلومی در خصوص توقف سوخت رسانی به دو ایرلاین آسمان و ایران ایر تور  گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اخذ مصوبه از شورای عالی امنیت ملی و چند دستگاه نظارتی، تنها فروش اعتباری سوخت هوایی به دو شرکت هواپیمایی ایران ایر تور و آسمان را قطع کرد.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در حال حاضر فروش اعتباری سوخت هوایی به تمامی شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های خارجی در حال انجام است. حدود دو ماه قبل نامه‌ای به تمامی شرکت‌های هواپیمایی بدهکار ارسال و از تمامی ایرلاین‌ها درخواسته شد که ضمانتنامه‌های لازم را برای خرید سوخت اعتباری به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه کنند.
وی تصریح کرد: در طول این مدت تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی ضمانتنامه‌های خرید اعتباری سوخت را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه و تنها دو  شرکت هواپیمایی آسمان و ایران ایر تور از ارائه ضمانتنامه خودداری کرده‌اند.
وی با بیان میزان بدهی این دو شرکت هواپیمایی اظهار کرد: میزان بدهی شرکت هواپیمایی آسمان 265 میلیارد تومان و بدهی شرکت‌ هواپیمایی ایران ایر تور 60 میلیارد تومان است. تا زمانی که این دو شرکت هواپیمایی ضمانتنامه‌های لازم را ارائه کنند، فروش سوخت به این دو ایرلاین به صورت نقدی انجام خواهد شد.
مظلومی تاکید کرد: در شرایط فعلی هیچ گونه محدودیتی برای عرضه سوخت هواپیمایی به شرکت‌های داخلی و خارجی در فرودگاه‌های کشور وجود ندارد.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر فروش سوخت به این دو شرکت هواپیمایی به صورت نقدی انجام می‌شود و در فرودگاه امام خمینی (ره) و دیگر فرودگاه‌های کشور امروز پرواز هیچ هواپیمایی به دلیل کمبود سوخت، متوقف نشده است.
  علیرغم تاکید مظلومی بر متوقف نشدن پروازها به دلیل کمبود سوخت، یکی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی به ایلنا گفت: از صبح امروز چهارشنبه 27 آبان ماه شرکت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پس از علمیاتی کردن چند راهکار به ایرلاین ها برای وصول مطالبات خود و زیر بار نرفتن شرکت ها برای پرداخت بدهی‌ها،‌ دست به اقدام عجیبی زده است و سوخت رسانی به پروازهای خارجی ایرلاین های داخلی در فرودگاه امام را متوقف کرده است.
 این اتفاق پای وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی را نیز به میان کشید و عباس آخوندی و علی عابدزاده برای رفع این مشکل  وارد مذاکره و رای زنی با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کرد.
همه اینها در حالیست که روابط عمومی فرودگاه امام تا زمان ارسال این خبر علیرغم پیگیری‌های متعدد، از اطلاع‌رسانی در خصوص میزان تاخیرها و نتایج جلسات برگزار شده برای حل این مشکل خودداری کرد.
دکمه بازگشت به بالا