نیاز صنعت زنبورداری آذربایجان شرقی به تسهیلات بانکی

مديرعامل اتحاديه زنبورداران آذربايجان شرقي گفت: حداقل 100 ميليارد تومان تسهيلات ثابت و سرمايه در گردش براي زنبورداران استان نياز است.

به گزارش ارک خبر،حسن وحدتیان فر در گفتگو با خبرنگاران در شبستر خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۱۰ سال اخیر هیچ تسهیلاتی برای زنبورداران در نظر گرفته نشده است و آنها شدیدا در تنگنا قرار دارند چون قیمت نهاده و تجهیزات زنبورداری به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قول‌های مساعدی برای ارائه تسهیلات بانکی از سوی وزارتخانه برای زنبورداران در نظر گرفته شده که این تسهیلات در ۲ نوع سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای نوسازی زنبورستان‌هاست.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار زنبوردار در استان افزود: پنج هزار نفر از این تعداد به طور حرفه‌ای به زنبورداری مشغول هستند و بقیه زنبورداری را به عنوان شغل دوم خود برگزیده‌اند یا برای مصارف شخصی خود عسل تولید می‌کنند.

وی تعداد کارخانجات بسته بندی عسل در استان را ۲۵ باب عنوان کرد و افزود: سالانه حدود ۱۴ هزار تن عسل در این واحدها بسته بندی و به بازار عرضه می شود.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران آذربایجان شرقی اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی در عرصه تعداد کندوی عسل رتبه اول کشوری، تولید عسل رتبه دوم و در فرآوری و بسته بندی عسل رتبه اول کشوری را داراست.

سازمان جهاد کشاورزی استان هم اعلام کرد: در آذربایجان‌شرقی کشاورزی قراردادی از طریق تشکل‌های مربوطه برای تولید عسل نیز انجام میشود و اتحادیه زنبورداران استان خرید قراردادی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا