سرعت کاهش جمعیت در ایران بیشتر از کشورهای دنیاست

مشاور عالی وزیر کشور با بیان این‌ که سرمایه انسانی لازمه بقای محیط زیست در نقاط مختلف جهان است گفت: سرعت کاهش جمعیت در ایران خیلی بیشتر از کشورهای مختلف دنیاست به طور مثال در انگلیس کاهش جمعیت حدود ۹۰ سال و آمریکا ۷۰ سال طول کشید اما در ایران طی ۱۰ سال انجام شد.

به گزارش ارک خبر،محمداسماعیل اکبری روز پنجشنبه در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد افزود: در شرایط منطقی ایران باید ۶ درصد سالمند، ۲۴ درصد جمعیت زیر ۱۴ سال و حدود ۷۰ درصد جمعیت مولد داشته باشد و لذا اگر به ساختار جمعیت توجه ویژه‌ای نشود، باختیم .

اکبری با اشاره به اینکه کاهش سرعت رشد جمعیت در همه دنیا اتفاق افتاده است گفت: این موضوع در ایران بدون منطق انجام شده و نیازمند ساماندهی جدی است زیرا که رشد جمعیت در جهان ۱.۰۱ درصد است و ما نبودیم که برای جمعیت خود تصمیم گرفتیم، بلکه دنیا بود که تصمیم گرفت رشد جمعیت را کم کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی اولین مرکز ناباروری کشور در استان یزد، اظهار کرد: ۵۰ درصد عامل ناباروری، مردان هستند که عامل بسیاری از آنها با یک سری تشخیص‌های ساده پزشکی قابل حل است.

پروفسور اکبری با بیان این‌که بر اساس بررسی‌های انجام سالانه حدود ۵۳۰ هزار مورد سقط جنین عمدی به دلایل مختلف در ایران انجام می‌شود، گفت: این مهم با قید فوریت باید ساماندهی و مدیریت شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا