بسیج یک فرهنگ، گفتمان و تفکر است/ بسیجیان در قضایای اخیر مظلوم واقع شدند

رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج را یک فرهنگ،گفتمان و تفکر دانستند و تاکید کردند: در قضایای اخیر بسیجیان مظلوم واقع شدند تا نگذارند ملت مظلوم یک عده اغتشاشگر، مزدور و یا غافل شود.

به گزارش ارک خبر،دیدار جمعی از بسیجیان کشور با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بسیج، از ساعت ۹:۴۵ صبح امروز – شنبه – در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد که این دیدار به صورت زنده تلویزیونی و اینترنتی پخش می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان با تبریک هفته بسیج به بسیجیان، گفتند: برکات بسیج و این ابتکار عظیم به قدری بود که امام ۹ سال بعد خطابه والا و شیوا و بلند را در مدح بسیج صادر کرد؛ امامن (ره) در این بیانیه با بسیج مثل پدری صحبت می کند که به فرزندان خود عشق می ورزد.

ایشان خطاب به بسیجیان فرمودند: شما بسیجیان امروز مخاطب این بیانیه هستید، امام (ره) می فرماید افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. من دست یکایک شما را می‌بوسم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه امام در بیانیه آذر ۶۷ امام اعلام بسیج دانشجو و طلبه را می کند از دانشجویان و طلاب علوم دینی مطالبه می کند که بسیج بشوند. این بدان معناست که بسیج فقط بسیج نظامی نیست و بسیج باید در همه میدان ها از جمله علم دین و دنیا حضور داشته باشد.

ایشان با بیان اینکه امام در ۶ آذر ۵۸ دستور تشکیل بسیج را داد که بعد از بیش از ۲۰ روز از تسخیر لانه جاسوسی بود، خاطر نشان کردند: بعد از اینکه در ۱۳ آبان لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام تصرف شد.آمریکاییها شروع به تهدید زبانی و عملی کردند امام به جای اینکه منفعل شده و یا بترسد، ملت را به صورت بسیج عمومی وارد میدان کرد و موجب شد که میدان نبرد منحصر به سازمان های رسمی نماند.

رهبر انقلاب بسیج را یک فرهنگ، تفکر دانستند و تاکید کردند: آزمون بسیج در میدان جنگ، حضور باشکوهی بود اما شان و جایگاه بسیج از یک سازمان نظامی بالاتر است بسیج یک فرهنگ، گفتمان و تفکر است. بسیج فقط برای میدان نظامی نیست، در همه میدان‌ها از جمله میدان علم، علم دین و علم مادی باید حضور داشته باشد.

ایشان در تشریح فرهنگ بسیج گفتند: این فرهنگ عبارت است از خدمت بدون انتظار و توقع به کشور؛ فرهنگ بسیجی یعنی اینکه فرد تا زانو در گل فرو برود تا به سیل زدگان کمک کند و یا خود را در معرض کرونا قرار دهد تا بیماران کرونایی را نجات دهد؛ بسیج یعنی خستگی نشناختن در کمک های مومنانه.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور بسیج در میدان های علم و تحقیق را یکی دیگر از عرصه های بسیج برشمردند و تاکید کردند: جوانان که اهل علم و تحقیق بودند امثال مرحوم کاظمی از بسیجیان موفق بودند. اینان در میدان مقابله با دشمن و جنگ نظامی هم بی محابا وارد میدان شدند از دشمن نترسیدند. در هر کارزار علمی وارد شدند و همه توان خود را به کار گرفتند.

ایشان با تاکید بر اینکه بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان گمنام و بی توقع است، گفتند: در قضایای اخیر بسیجیان مظلوم واقع شدند تا نگذارند ملت مظلوم یک عده اغتشاش گر، مزدور و یا غافل شود.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه «انقطاع نسلی حرف های روشنفکری است و واقعیت ندارد» ، روحیه بسیجی را محدود به یک نسل و دوره ندانستند و تاکید کردند: این روحیه دهه شصتی، هشتادی و نودی هم ندارد، شما جوانان نورس هستید که امام و دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیدید اما همان روحیه جوان دوران جنگ در شما هست.

ایشان تاکید کردند:‌امروز کشور این ظرفیت را دارد که بسیج و بسیجی تربیت کند؛ بسیج هم ظرفیت دارد که کشور را قدم به قدم با گام های بلند جلو ببرد.

فرمانده کل قوا خاطر نشان کردند: میلیون ها نفر در جهان اسلام بسیجی داریم که زبان دل ما و آنها یکی است، جهت گیری هایشان مانند جهت گیری های ما است.

ایشان با یادآوری اینکه امام (ره) بسیج را شجره طیبه دانستند، افزودند: خصوصیت شجره طیبه این است که در هر دوره ثمرات شیرین خود را بروز می دهد. در هر دوره ای حضور بسیج زنده بودن انقلاب را نشان می دهد به کوری چشم کسانی که از انقلاب ابراز بیزاری و تنفر می کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی کار جهادی، بدون توقع و تظاهر بسیج در کشور را مایه جهش دانسته و از برکات بسیج برشمردند و خاطر نشان کردند: بسیج در هر حرکتی عنصر معنویت را فعال می کند، دانشمند برجسته مرکز رویان وقتی به پیشرفتی دست پیدا می کند، سجده شکر به جا می آورد.

ایشان عملگرایی را از ویژگی های بسیج برشمردند و افزودند:در کنار عمل‌گرایی بسیجی آرمان‌گرا است بنابراین روحیه بسیجی را باید حفظ کنید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا