تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به شکایات گردشگران

خبرگزاری ارک – سرقت و تعرض به گردشگران از جمله اموری است که بیشتر فعالان گردشگری با آن روبه‌رو می‌شوند. رسیدگی به این امور در دادگاه‌ها با طی زمان طولانی و بعضا بی توجهی روبه‌رو می‌شود. حتا گاهی گردشگران به دلیل امور اداری وقت گیر از شکایت خود صرف نظر می‌کنند.
در این میان فعالان گردشگری استان فارس با احساس نیازی که نسبت به ایجاد بخشی مختص به رسیدگی شکایات گردشگری داشتند درخواستی مبنی بر شکل گیری داداگاهی ویژه رسیدگی به شکایات گردشگران برآمدند.
«امیر سبوکی» رئیس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس  با اعلام این خبر به CHN گفت: «با توجه به آنکه روند پرونده‌های گردشگری با تاخیر انجام می‌شد و گردشگران خارجی نیز تنها چند روز میهمان استان فارس و شهر شیراز هستند، در صدد ایجاد شعبه ویژه جهت رسیدگی به کلیه امور گردشگری برآمدیم که با هماهنگی‌های انجام شده با دادگستری استان فارس انجام شد. چنانکه کلیه پرونده‌های مربوط به امور گردشگری و گردشگاران خارجی در کمترین زمان ممکن در این شعبه رسیدگی خواهد شد.»
به گفته او، این شعبه که حدود یک هفته از فعالیت آن می‌گذرد به صورت خاص در سریع‌ترین زمان ممکن به پرونده‌هایی مانند سرقت از گردشگران خارجی و رسیدگی به امور آنها می‌پردازد. همچنین صنوف گردشگری می‌توانند مشکلات و مسائل خود را در این دادگاه حل و فصل کنند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس  همچنین از افزایش 7 درصدی تعداد گردشگران ورودی خبر داد و گفت: «نه تنها این افزایش احساس می‌شود بلکه شاهد پراکندگی در فصل پر مسافر نیز هستیم چنانکه در سال جاری نه تنها در آبان بلکه تا اواسط آذرماه نیز شاهد تورهای ورودی بودیم.»
سبوکی درخصوص لزوم شکل گیری دادگاهی ویژه رسیدگی به شکایات گردشگری گفت:‌ «با توجه به افزایشی که در گردشگران ورودی و توسعه گردشگری شاهد هستیم این لزوم احساس می‌شود که موارد مربوط به گردشگران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. در مواقع معمول، ممکن است داداگاه، اولویتی برای پرداختن به یک پرونده عادی گردشگری نداشته باشد این درحالی است که اولویت اصلی در بخش ویژه گردشگری این حوزه است و حتا یک قاضی خاص پرونده‌های مربوط به گردشگری را بررسی می‌کند.»
دکمه بازگشت به بالا