۵۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی در تبریز ساکن هستند

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تبریز با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی ساکن شهرستان تبریز هستند اما فقط پنج درصد اعتبارات استان به این شهرستان تعلق می‌گیرد خواستار توجه جدی مسئولان به تخصیص اعتبارات مورد نیاز در تبریز شد.

به گزارش ارک خبر،مسیب زاده اظهار کرد: وجود محور‌های تبریز – بازرگان – ترکیه؛ تبریز – جلفا – نخجوان؛ تبریز – نوردوز – ارمنستان، و تبریز به تهران، اردبیل و ارومیه؛  شهرستان تبریز را به کانون محور‌های شریانی آذربایجان شرقی تبدیل کرده است.

وی افزود: تبریز به عنوان یکی از کلانشهر‌های مهم کشور به دلیل مهاجرت پذیری بالا روستا‌هایی در اطراف خود دارد که جمعیت آن‌ها بیش از کل جمعیت بعضی از شهرستان هاست و از این رو شبکه راه‌های روستایی این شهرستان هم همواره شاهد تردد بالایی بوده و اهمیت زیادی دارد.

مسیب زاده با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی ساکن شهرستان تبریز بوده، اما فقط پنج درصد اعتبارات استان به این شهرستان تعلق می‌گیرد، خواستار توجه جدی مسئولان به تخصیص اعتبارات مورد نیاز در تبریز شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تبریز از جا بجایی سالانه هفت میلیون تن بار و سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر از تبریز خبر داد و افزود: در حوزه حمل بار، ۴۵ درصد کل بار استان و ۵۴ درصد کل مسافران آذربایجان شرقی متعلق به تبریز است.

وی همچنین از رفع مشکل ترافیک ورودی شهر تبریز از طرف اهر خبر داد و گفت: در ساعات پایانی روز‌های تعطیل به دلیل ازدحام ناشی از بازگشت مسافران از طرف منطقه قره داغ به تبریز، ترافیک سنگینی در ورودی تبریز شکل می‌گرفت که این گلوگاه بدون هزینه از صندوق دولت و با استفاده از توانمندی‌های نیرو‌های شهرستان ساماندهی و تعریض شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا