مدارس رتبه‌بندی می‌شود/ثبت‌نام الکترونیکی مدارس برای سال تحصیلی آینده

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش از رتبه‌بندی کیفی مدارس خبر داد و گفت: این اقدام در یک طرح مشترک میان شورای عالی، اداره کل ارزیابی عملکرد و سنجش آموزش و پرورش بررسی می‌شود.

به گزارش ارک خبر،سیدمجتبی هاشمی در گفت و گو درباره فرایند رتبه‌بندی مدارس و شاخص های این اقدام افزود: رتبه بندی مدارس را مبتنی بر کیفیت مدارس در نظر گرفته‌ایم؛ شایستگی‌ها و صلاحیت‌هایی در سطح مدیریت مدارس و صلاحیت حرفه‌ای، تخصصی و عمومی و روش‌های علمی برای دسترسی به اهداف کیفی مدارس مورد بررسی قرار دادیم و از الگوهای مختلفی در این زمینه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: هفته آینده در یک نشست با حضور مقامات عالی وزارت آموزش و پرورش، قرار است که هر بخش موضوعات بررسی شده را عنوان کند، هم‌افزایی صورت گیرد تا بتوانیم نتیجه‌گیری کنیم.

ثبت‌نام الکترونیکی مدارس برای سال تحصیلی آینده

هاشمی درباره فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهار داشت: ثبت نام در سطح مدارس با نزدیک به ۱۶ میلیون دانش‌آموز براساس پیش‌بینی‌ها انجام شد که پس از پایان کار، این فرایند باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: موضوع بازماندگان از تحصیل فرایندی است که امسال به صورت خاص و ویژه توسط سامانه‌ای در معاونت آموزش ابتدایی رصد می‌شود و تلاش کرده‌اند تا در ماه‌های اول سال این اقدام را دنبال کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: نظارت مردمی بر فرایندها و ثبت‌نام الکترونیکی مدارس برای ثبت‌نام‌ سال آینده دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد و قرار است که ایرادهای کار در این موضوع شناسایی شود همچنین مساله نظارت مردم مطرح است که امسال در گام نخست رمزینه‌هایی در مدارس قرار داده‌ایم و بازخورد مناسبی هم دریافت کردیم که امیدواریم این موضوع توسعه یابد و بتوانیم بیشتر از نظارت مردمی استفاده کنیم.

هاشمی یادآورشد: ثبت نام الکترونیکی هم در دستور کار است و قرار است سامانه‌ها را به حدی از آمادگی برسانیم که مراجعات مردم به مدرسه را هدفمند و ناظر بر حل مسائل کنیم.

وی اضافه کرد: مسئله اصلی هم برای پایه‌های ورودی است، به طور مثال پایه اول پایگاه سنجش سلامت را به این واسطه مدیریت کنیم، این موضوع اهمیت بسیاری دارد زیرا همه فرایندها مانند ساماندهی نیروی انسانی و کلاس‌بندی مبتنی بر فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس است.

پاسخگویی ۱۲ هزار مراجعه مردمی در کمتر از سه ماه از آغاز سال تحصیلی

هاشمی درباره بیشترین مراجعه والدین و دانش‌آموزان اظهار داشت: نزدیک به ۱۲ هزار شکایت را از طریق ستاد وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزیابی مدیران مدارس طراحی شده است، افزود: در سامانه جامع نظارت، نظارت مبتنی بر گزارش‌های فصلی است و در حوزه‌های مختلف مانند پرداختن به ایمنی مدارس، ارزیابی مبتنی بر بخش‌های آموزشی و پرورشی و برنامه درسی مدارس بیشتر دیده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: شرایط اداری و مالی و نوع مدیریتی که مدیر مدرسه در مقام اجرا دارد، در این ارزیابی به صورت فصلی دنبال می‌شود و در نهایت توسط منطقه خدمت مدیر اعلام می‌کنیم و اگر نقاط اصلاحی دارند در این زمینه انجام می‌شود و خروجی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا