خیز بلندی برای فراهم آوردن زمینه‌های پویایی دانشجویان برداشته‌ایم

رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه مدیریت جدید دانشگاه خیز بلندی برای فراهم آوردن زمینه‌های پویایی دانشجویان برداشته است، گفت: ما همواره تلاش می‌کنیم دانشجویان را در بحث‌های علمی و تحقیقاتی شرکت داده و پر رنگ کردن نقش انجمن‌های علمی و مشارکت دانشجویان در تصمیم‌گیری‌های مختلف دانشگاه را سرلوحه خود قرار دهیم.

به گزارش ارک خبر،صفر نصراله زاده، چهارشنبه، ۱۶ آذرماه،در مراسم جشن دانشجویی در تلار شهید شفایی دانشگاه تبریز، با تبریک فرا رسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو، حضور در جمع دانشجویی را مایه‌ی موهبت و خرسندی دانست و اظهار کرد: جلسات دانشجویی سرشار از شور، شعف، پویایی، صداقت، درستکاری و فرزانگی است و ما همیشه از حضور در این جلسات لذت می‌بریم.

وی ادامه داد: هیچ زمانی نیست که افتخارات دانشجویان و اساتید این دانشگاه در محافل علمی مطرح نشود و ما همیشه به داشتن شما دانشجویان و اساتید عزیز افتخار می‌کنیم. دانشجویان و اساتید انقلابی هویت این دانشگاه هستند.

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و مخصوصاً سه شهید روز ۱۶ آذر خاطرنشان کرد: دانشجویان باید کنکاش کنند که این شهیدان دنبال چه بودند. شهیدان همواره به‌دنبال عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و استقلال بودند.

نصراله زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش بودجه‌های فرهنگی، پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز نسبت‌ به سال گذشته، خاطرنشان کرد: بودجه‌ی فرهنگی دانشگاه نسبت‌ به سال گذشته ۲.۵ برابر و بودجه‌ی بخش پژوهش و فناوری نیز ۳ برابر شده است و ما نقش‌آفرینی دانشجویان را در برنامه‌های راهبردی دانشگاه و حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری پررنگ‌تر کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به برگزاری جشنواره‌ی فرهنگی – ورزشی دانشجویان پس‌از اتمام نیمسال اول سال تحصیلی جاری، یادآور شد: ما خودمان را نسبت‌ به دانشجویان متعهد می‌دانیم و هرچه در توان داریم، در راستای رشد علمی و فرهنگی این عزیزان انجام خواهیم داد و امیدواریم شرایطی را فراهم آوریم که دانشجویان بتوانند قله‌های پیشرفت را طی کنند.

وی همچنین در تشریح اقدامات و برنامه‌های این دانشگاه در بحث اشتغال و مهارت آفرینی دانشجویان نیز گفت: پیشنهاداتی را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای تصویب ماده واحده‌ی مخصوص جهت بالا بردن مهارت‌آموزی دانشجویان با اختصاص بودجه از وزارت علوم، مطرح کرده‌ایم. همچنین ستاد اشتغال دانش بنیان در استان در راستای تحقق شعار سال، تشکیل و دانشگاه تبریز مسئول قسمت دانشگاهی این ستاد است و ما با تمام توان بحث مربوط به اشتغال دانشجویان را پیگیری می‌کنیم.

نصراله زاده، افزود: در روزهای ابتدایی قبول مسئولیت دانشگاه با وجود تمامی مشکلات مالی که وجود داشت، دو میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای اینترنت خوابگاه‌ها اختصاص دادیم و همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر ریاست‌جمهوری به استان به دانشگاه تبریز اختصاص یافته است. ۵۰ میلیارد تومان نیز اعتبار برای ایجاد پهنه‌ی علمی در سایت خلعت پوشان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ی مختص دانشجویان برای مطالبه‌گری و بیان پیشنهادات و انتقادات خود گفت: ما تمامی مطالبات و پیشنهادات دانشجویان عزیز را به‌صورت تخصصی بررسی کرده و نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد و مطمئن باشید به تمامی خواسته‌ها و مطالبات شما تا حد توان رسیدگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا