هزینه مطب‌ها و مراکز درمانی با درآمدها همخوانی ندارد

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با بیان اینکه هزینه مطب‌ها و مراکز درمانی با درآمدها همخوانی ندارد، گفت: پایین بودن تعرفه‌های پزشکی موجب شده تا اکثر همکاران به مشاغلی مانند ساخت و ساز، سکه فروشی، دلار فروشی، مسافرکشی و ... روی آورده یا مهاجرت کنند.

به گزارش ارک خبر، ایرج خسرونیا با بیان این که همواره تعرفه های خدمات پزشکی از تورم موجود در جامعه عقب‌تر بوده است، اظهار کرد: هزینه مطب ها و مراکز درمانی با درآمدها همخوانی نداشته و پایین بودن تعرفه های پزشکی موجب شده است تا اکثر همکاران به مشاغلی مانند ساخت و ساز، سکه فروشی، دلار فروشی، مسافرکشی و … روی آورده یا مهاجرت کنند.

وی با اشاره به این که در تعیین تعرفه های پزشکی باید کار کارشناسی انجام شود، افزود: ۵۰ درصد جامعه پزشکی درآمد زیر خط فقر دارند و ۳۰ الی ۴۰ درصد همکاران از درآمد معمولی برخوردار بوده و شاید ۱۰ درصد پزشکانی که دانش بالایی داشته و خدمات جراحی به بیماران ارائه می دهند و کارشان استرس بالایی دارد از درآمد مطلوبی برخوردار باشند که همین عده اندک معیار تعیین تعرفه برای کل جامعه پزشکی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: درآمد ۱۰ درصد جامعه پزشکی که نتیجه سال ها تلاش و درس خواندن و استرس و اضطراب بالاست نباید ملاک تعیین تعرفه خدمات پزشکی قرار گیرد، بلکه عواملی مانند تورم موجود در جامعه، هزینه‌های جانبی مانند اجاره بهای مطب، حقوق پرسنل، مالیات، حق بیمه تامین اجتماعی و …باید در تعیین و ابلاغ تعرفه خدمات پزشکی مد نظر باشد.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با اشاره به افزایش هزینه‌ها و پایین بودن درآمدها گفت: در تعیین تعرفه‌های پزشکی باید کار کارشناسی دقیق انجام شده و بهای تمام شده خدمات استخراج شود. همواره در تعیین تعرفه ها تورم موجود در جامعه لحاظ نمی‌شود و با افزایش هزینه‌ها و پایین ماندن درآمدها تناسبی بین دخل و خرج وجود نداشته و بسیاری از همکاران تمایل خود را به طبابت از دست داده و آن را رها می‌کنند.

خسرونیا خاطرنشان کرد: اقشار و گروه‌های مختلف پزشکی بابت هزینه‌ها واقعا زیر فشار هستند و با گرانی‌های پیش رو نمی‌توانند از عهده هزینه‌های خود برآیند. با این اوضاع اقتصادی و تعرفه‌های ناعادلانه طی سال‌های اخیر گروه زیادی عطای پزشکی را به لقای آن بخشیده و طبابت را رها کرده‌اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا