باید نگاه سنتی و غلط در حوزه سرمایه‌گذاری را تغییر دهیم

شهردار تبریز گفت: الگوهای سرمایه‌گذاری و روش‌های تامین منابع متنوعی در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد و باید نگاه سنتی و غلط در حوزه سرمایه‌گذاری را تغییر دهیم.

به گزارش ارک خبر،یعقوب هوشیار، در جلسه شورای سیاست‌گذاری و برنامه ریزی همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ اظهار کرد:  شهرداری‌ها پیگیر درآمدهای متمرکز بوده و باید در توسعه سرمایه‌گذاری از تمام ظرفیت‌ها بهره گیری کنیم.

وی افزود: ظرفیت دانشگاهی، صنعت، ایرانیان خارج از کشور در حوزه اقتصاد، ظرفیت‌های وزارت خارجه و ظرفیت‌های شهرهای خواهرخوانده باید در حوزه جذب سرمایه‌گذار مورد استفاده قرار گیرد.

هوشیار با اشاره به ظرفیت‌های قانونی دولت در حوزه سرمایه‌گذاری تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های قانونی حاکمیت و برنامه پنج‌ساله و تکالیف بودجه‌ای، و دیگر ظرفیت‌ها نیز می‌تواند در ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هیچ پروژه سرمایه‌گذاری به اندازه نگاه ترکیبی نهاد دولتی، شهرداری و بخش خصوصی نمی‌تواند به ایجاد درآمد پایدار بینجامد.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت‌های بانک‌ها در ارائه تضامین مالی نیز گفت: ظرفیت‌های بانکی و صندوق‌های سرمایه گذاری اهمیت ویژه‌ای در حوزه ایجاد برخی تضامین و امنیت سرمایه‌گذاری دارند و حتما از بانک‌های عمل دولتی و خصوصی نیز دعوت به عمل آید.

وی تأکید کرد: بهره‌گیری از مجموعه‌های دانش‌بنیان و الگوهای موفقی که در شهرهای مهم دنیا وجود دارد، باید در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به مسائل فرهنگی شهر را یکی دیگر از حوزه‌های سرمایه‌گذاری معرفی کرد و گفت: حوزه گردشگری ظرفیتی مهم در سرمایه‌گذاری است و شهرداری تبریز در این حوزه و در محله سرخاب اقدام به حمایت از مالکان خصوصی خانه‌های تاریخی کردیم که به بهترین شکل مرمت و بازسازی شده‌اند.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت خیرین سرمایه‌گذار در نظام بین‌الملل خاطرنشان کرد: طرح تشکیل خیرین سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف  را که ظرفیت ویژه‌ای در نظام بین‌الملل دارند مطرح‌ و پیگیر استفاده از این ظرفیت هستیم.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری یادآور شد: هر پروژه‌ای که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و اجرایی شود، هزار اشتغال تولید و باعث کاهش مخاطرات اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با اشاره به زمان برگزارش همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز اعلام کرد: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ با دعوت از ایرانیان خارج از کشور اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا