مقاومت برای کاهش دلار

روند کاهشی نرخ ارز در بازار روز یکشنبه با مقاومت همراه شد. پس از آغاز روند کاهشی در روند شاخص‌های بازار در روز نخست هفته، نرخ دلار بازار آزاد در روز گذشته تعدیل شد و به کانال ۴۱ هزار تومانی بازگشت. این در حالی است که رصد‌های صورت گرفته از معاملات فردایی ارز مذکور حاکی از آن است که معامله‌گران فردایی در حال ارائه ارقام پایین‌تر از نرخ روز هستند.

به گزارش ارک خبر،به عقیده برخی از تحلیلگران ارزی بازار تهران عدم همراهی نرخ نقدی و ارقام فردایی ناشی از عدم تمایل دارندگان ارز به فروش دارایی‌های خود در سطوح قیمتی پایین‌تر است. این افراد بر این باورند که خریداران ارز در قله‌های قیمتی حاضر به ضرر نبوده و از عرضه دارایی‌های خود در بازار خودداری می‌کنند. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در پایان معاملات نقدی روز یکشنبه با حدود ۷۹۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه در رقم ۴۱ هزار و ۵۵۰ تومان ثبت شد. اما برخلاف روند افزایشی معاملات ارزی در روز یکشنبه نرخ سکه طلا مجددا دچار کاهش قیمت شد و در میانه کانال قیمتی ۱۹ میلیون تومانی قرار گرفت.

اصلاح نرخ ارز در روز یکشنبه

دیروز یکشنبه ۱۱ دی ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. پس از افت قیمت چشمگیر نرخ ارز مذکور در روز شنبه، بخشی از این افت قیمت در روز یکشنبه جبران شد و دلار آزاد مجددا در کانال ۴۱ هزار تومانی معامله شد. به عقیده عده‌ای از کارشناسان و با توجه به تضاد نرخ‌ها در معاملات نقدی و فردایی در روز یکشنبه، دارندگان و خریداران ارز در قله‌های قیمتی حاضر به همراهی با روند کاهشی بازار نبوده و از فروش دارایی‌های خود در سطوح قیمتی پایین‌تر خودداری می‌کنند. این در حالی است که به عقیده برخی دیگر از تحلیلگران بازار تهران افزایش نرخ صورت گرفته در بازار روز یکشنبه در راستای اصلاح روند کاهشی روز شنبه بوده و این افراد رشد قیمت دلار یکشنبه را واکنش منطقی نرخ این ارز به افت قیمت ۲ هزار و ۶۲۰ تومانی روز شنبه می‌دانند. در این میان نرخ اسکناس آمریکایی در معاملات بازار متشکل ارزی نیز در روز یکشنبه افزایشی بود. در حالی که نرخ این ارز در سامانه رسمی بازار متشکل ارزی کشور برای حدود ۳ روز متوالی در رقم ۳۷ هزار تومان ثابت مانده بود روز گذشته با افزایش ۵۰۰ تومانی به رقم ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

مسیر متضاد نرخ سکه

روز گذشته برخلاف روند افزایشی معاملات ارزی، نرخ سکه طلا دچار نوسانات کاهشی شد. به عقیده برخی از تحلیل‌گران با کاهش چشمگیر نرخ ارز سطح انتظارات کاهشی در میان فعالان بازار رشد داشته و به همین سبب تقاضا برای خرید سکه کمتر از قبل شده است. در نهایت قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در پایان معاملات روز گذشته با حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا