شهادت‌طلبی ضامن تمدن اسلامی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شهادت‌طلبی نخستین مولفه برای حفظ تمدن اسلامی است، گفت: دشمنان برای تضعیف آن بسیار تلاش کرده و در نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که این روحیه با توجه به تاکیدات دینی مسلمانان تضعیف‌شدنی نیست.

به گزارش ارک خبر، تشخیص می‌دادند اما به اختلاف‌ها دامن زدند و ناامنی به سراغشان آمد.

وی با بیان اینکه اگر شهید سلیمانی و نیروهای جبهه مقاومت نبودند اکنون سوریه تجزیه شده بود، تصریح کرد: به برکت خون شهدا و هدایت‌های ویژه مقام مظعم رهبری و رشادت سردار دلاور اسلام، داعش شکست خورد.

 

سربازان جبهه مقاومت در حال پیشرفت هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: سربازان جبهه مقاومت روز به روز پیشرفت می‌کنند اما فتنه‌های آخرالزمانی نیز بسیار است و باید خون بدهیم تا انقلاب اسلامی مقدمه ظهور باشد.

وی فرزندآوری را هم مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در سال ۱۳۶۵ نرخ رشد جمعیت استان ۶.۵ بود و اکنون به ۱.۶ رسیده است؛ اگرچه شرایط اقتصادی در فرزندآوری موثر است اما باورهای جوانانمان هم باید تغییر کند.

«مرتضی مینویی»، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مراغه نیز در این آیین با بیان اینکه نماد شجاعت و ولایتمداری است، بیان کرد: تعمق در زندگی این شهید گلگون‌کفن، درس‌های بسیاری برای اقشار مختلف مردم و حتی مسئولان دارد.

به گزارش ایرنا علاوه بر اقشار مختلف مردمی و خانواده‌های معظم شهدا، نمایندگانی از جنبش حسینیون جمهوری آذربایجان و همچنین اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان‌های مراغه، بناب، عجب‌شیر و ملکان نیز در این محفل حضور داشتند.

مداحی «حاج مهدی خادم آذریان»، اجرای سرود توسط دهه نودی‌های مراغه و سخنرانی «توحید ابراهیمی» رهبر جنبش حسینیون آذربایجان(حسین‌چی‌لر) از بخش‌های مختلف این آیین به شمار می‌رود.

در نخستین دقایق آغازین این آیین نیز استاد «علی حسین امینی» از هنرمندان شاخص و انقلابی مراغه، طراحی چهره سردار دلها به سبک سیاه‌قلم را آغاز کرد و این اثر در پایان مراسم به حجت‌الاسلام توحید ابراهیم، رهبر جنبش حسینیون جمهوری آذربایجان و از همرزمان حاج قاسم اهدا شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا