لزوم جذب تسهیلات قرض الحسنۀ اشتغالزا برای اشتغال ایثارگران آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی بر لزوم جذب تسهیلات قرض الحسنۀ اشتغالزا موضوع بند (ب) تبصره (۱۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور برای اشتغال ایثارگران استان تاکید کرد.

به گزارش ارک خبر،جابر ابوالفتح زاده، پنجشنبه، ۱۵ دیماه، در جلسه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: دولت سندی برای تولید میزان معیّنی شغل در هر سال تدوین کرده که در این سند، سهم بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص شده است و در این میان برای تحقق سهم مزبور، توجه جدّی به فرصت جذب تسهیلات بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجۀ سال ۱۴۰۱ مورد تاکید است.

وی همچنین با بیان اینکه بر اساس مصوبات سفر استانی رییس جمهور، حداقل ۱۰ درصد از اعتبارات اشتغال استان به ایثارگران تعلّق می گیرد، گفت: معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان موظف است عملیاتی شدن این مصوبه در سطح استان را مورد پیگیری جدّی قرار دهد.

ابوالفتح زاده، با تاکید بر ضرورت استفاده از همۀ ظرفیت ها برای اشتغال زاییِ پایدارِ جامعۀ ایثارگری اضافه کرد: خوشبختانه همه اذعان دارند که مدیون ایثارگران معظم هستیم و لذا در خدمت‌رسانی به این عزیزان نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، شرط موفقیت در ایفای ماموریتِ مورد اشاره را داشتن آمار و اطلاعاتِ «بروز» و «درست» توصیف کرد و توضیح داد: بعضاً با درخواست مجموعه های دولتی و غیردولتیِ استان جهت معرفی ایثارگرانِ جویای کار مواجه می شویم اما پس از طی فرایندِ معرفی، متوجه می شویم که ایثارگرانِ عزیزِ معرفی شده قبلاً جذبِ مجموعۀ دیگری شده اند و یا اساساً امکان اشتغال در آن شغل را ندارند.

وی گفت: باید معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در اسرع وقت برنامه مدوّنی برای پالایش متقاضیانِ جویایِ کارِ جامعۀ ایثارگری استان تعریف و عملیاتی کند تا خدمت رسانی به ایثارگران عزیز مطلوب تر از همیشه صورت بگیرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا