تداوم بارش برف و باران در کشور/ کاهش ۷ تا ۱۵ درجه‌ای دما

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف همچنین کاهش دما تا ۱۵ درجه سانتیگراد خبر داد.

به گزارش ارک خبر،صادق ضیاییان در گفت و گو درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۹ دی) در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، غرب، شمال شرق و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد  نیمه‌شمالی و غرب فارس، جنوب و غرب اصفهان، غرب یزد و شمال کرمان بارش باران و برف و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف رخ می‌دهد. شدت بارش در کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شمال بوشهر، گیلان و غرب مازندران است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۲۰ دی) بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات رشته کوه البرز به‌صورت پراکنده ادامه خواهد داشت همچنین در جنوب غرب مناطقی از غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و استان‌های هرمزگان، کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در فارس، بوشهر و کرمان بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی افزود: چهارشنبه (۲۱ دی) در برخی مناطق یزد، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، سمنان و البرز بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ دی) در سواحل غربی خزر و بخش‌هایی از اردبیل بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: از امروز تا جمعه ( ۱۹ تا ۲۳ دی)  در بیشتر مناطق کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. کاهش دما در شمال شرق بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در شمال غرب و شرق کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

وی افزود: دوشنبه تا پنجشنبه (۱۹ تا ۲۲ دی) دریای خزر، دوشنبه و سه‌شنبه (۱۹ و۲۰ دی)  شرق خلیج فارس و از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۰ تا۲۲ دی) خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ دی ) نیمه‌ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۲۱ دی‌ ) نیمه‌ابری تا ابری و در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۱۹ و ۲۰ دی) بندرعباس با دمای ۲۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۱۲- و ۱۰-  درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا