دو هتل بزرگ اندونزی تهدید به بمب گذاری شد

خبرگزاری ارک – پلیس اندونزی روز سه شنبه از تهدید دو هتل بزرگ این کشور در شهر ‘سورابایا’ به بمب گذاری خبر داد و جستجو برای فرد تهدیدکننده را آغاز کرد.

اندونزی طی دو هفته گذشته در پی حملات تروریستی در لبنان و ترکیه و سرنگونی هواپیمای روسیه در مصر، تدابیر امنیتی را تشدید کرده است.
بنابراین گزارش، یک نفر از تروریست های گروه تکفیری داعش در پیامی، دو هتل پنج ستاره ‘ماریوت’ و ‘شانگری لا’ در شهر ‘سورابایا’ را تهدید به بمب گذاری کرد.
پلیس شرق جاوا اندونزی براساس گزارش تارنمای روزنامه ‘کمپاس’ پس از دریافت این تهدید، در جستجوی فردی است که این تهدید را از طرف گروه تروریستی داعش در نمابری به ماریوت هتل ارسال کرده است.
‘لیلی جعفر’ سخنگوی پلیس سورابایا ، گفت که گروه خنثی کننده بمب پلیس پس از دریافت این تهدید اقدامات لازم را انجام داد، اما هیچ بمبی یافت نشد.
وی گفت که یک تیم مشترک از شرق جاوا و افسران پلیس سورابایا در حال حاضر درپی شکار این مجرم هستند که تهدید تروریستی به حساب می آید.
این فرد تهدید کرده بود چند بمب در طبقات مختلف این هتل ها کار گذاشته شده و با یک تلفن همراه به طور همزمان منفجر می شود.
وی در تهدید خود اعلام کرده بود هدف از این انفجارهای تروریستی ‘کشتن اتباع خارجی به ویژه شهروندان آمریکایی است که بسیاری از مسلمانان را به قتل رسانده اند’.
اندونزی در سال های گذشته شاهد چند بمب گذاری تروریستی بوده است. بمب گذاری در هتل ماریوت، بمب گذاری در سفارت استرالیا و انفجار بالی در سال 2002 توسط تروریست ها برنامه ریزی شده بود.

منبع :ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا