۷۴۰ بیمه شده تامین اجتماعی در آذربایجان شرقی / اجرای ” طرح فراگیر بیمه تامین بیمه خانواده ایرانی” در استان

رئیس قوه قضاییه خطاب به رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور گفت: هیئت‌هایی را جهت تطبیق مصادیق با معیارهای پیش‌بینی شده تشکیل دهید تا این هیئت‌ها هر چه سریعتر فهرست زندانیان و محکومان مشمول عفو قرار گرفته را به خود آنها و جامعه اعلام کنند و در همین روزهای اعیاد دینی و ملی، حلاوت و شیرینی به کام مردم بنشیند.

به گزارش ارک خبر،یونس دباغ صادقی پور به دستاورد های مهم سازمان تامین اجتماعی در حوزه کلان اشاره کرد و افزود: تسویه بدهی بانکی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه در دوره های قبل سازمان تامین اجتماعی برای جبران خسارات مالی خود از بانک رفاه کمک می گرفت که در ۶ سال گذشته این رقم نزدیک به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده بود که این رقم بدهی بابت استمرار از بانک رفاه بوده است که خوشبختانه در سایه حمایت های دولت و مجلس ۸۸ هزار میلیارد بدهی با بانک رفاه تسویه شده است.

وی اذعان داشت: در سال ۱۳۵۷ که اردبیل جزو آذربایجان شرقی بود سازمان تامین اجتماعی با هشت شعبه در استان فعالیت می کرد که امروز در آذربایجان شرقی به ۲۸ شعبه افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان اصلی در حوزه تامین اجتماعی از ۹۲ هزار نفر تا به امروز به ۷۴۰ هزار نفر و تعداد بازنشستگان از ۹ هزار نفر به ۲۱۷ هزار نفر افزایش یافته است.

دباغ صادقی افزود: کاهش و ضریب نسبت پشتیبانی سازمان و حوزه تامین اجتماعی استان از یک به ۱۰ به یک به ۳٫۶ رسیده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد کارگاه های استان از سال ۵۷ تا به امروزاشاره کرد وگفت: در سال ۵۷ تعداد کارگاه های فعال در استان ۱۲ هزار بوده است که این آمار تا به امروز به ۵۱ هزارو ۳۰۰ کارگاه افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به حوزه وصول بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۷۰ هزار میلیارد مطالبات دولت به سازمان از بابت سهام واگذاری به سهام های صنایع و کارخانجات بوده است و در سال ۱۴۰۱، ۹۰ هزار میلیارد از بدهی های دولت به سازمان به صورت سهام و اوراق خزانه و اسناد خزانه تسویه شده است. این دستاورد ها در سازمان تا به امروز بی سابقه بوده است و همه این دستاورد ها در سایه ی تدابیر مقام معظم رهبری، دولت و مجلس انقلابی است.

وی در خصوص دستاورد های استانی گفت: در استان آذربایجان شرقی “طرح فراگیر بیمه تامین بیمه خانواده ایرانی” شروع شده است که ۴۰ هزار نفر از طریق طرح فراگیر خانواده  چه از بابت بیمه زنان خانه دار و چه بابت بیمه دانشجویان تحت پوشش تعهدات سازمان قرار گفته اند.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: تقریبا سه درصد بیمه شدگان اجباری نسبت به اسفند ۱۴۰۰ رشد کرده است.

وی افزود: با شرکت های دانش بنیان جلسات مختلف  کارشناسی و تخصصی چه در حوزه پارک علم و فناوری استان و چه در حوزه اتاق بازرگانی برگزار می شود که پاسخگوی مشکلات بیمه ای به آنان  مشاوره داده می شود.

دباغ صادقی پور افزود: ستاد تسهیل دراستان با سازمان تامین اجتماعی تعامل سازنده ای دارد، با وجود مشکلات نقدینگی و کمبود منابع در استان؛ این سازمان باید نقش مسئولیت اجتماعی را به نحوی ایفا کند در همین راستا با همکاری سازمان تامین اجتماعی و ستاد تسهیل استان ۳۴  کارخانه که با مشکل نقدینگی مواجه بودند ؛ ۲۵۰ میلیارد تومان از بدهی شان را تسقیط کرده ایم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا