وزارت خارجه چین جزئیات برنامه‌های رئیسی در پکن را اعلام کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری با اعلام جزئیاتی درباره سفر رییس جمهور ایران به پکن، گفت که دولت این کشور امیدوار است بتواند این سفر را به فرصتی برای پیشرفت بیشتر شراکت جامع راهبردی چین-ایران تبدیل کند.

به گزارش ارک خبر،وانگ وِنبین، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که چه توضیحات بیشتری می‌تواند درباره سفر ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به پکن برای دیدار با شی جین‌پینگ، همتای چینی‌اش بدهد و انتظار او از این سفر و دیدگاه چین نسبت به روابط فعلی ایران-چین چیست، گفت: این اولین سفر رییس جمهور رئیسی به چین از مدت روی کار آمدن دولت ایشان است. رییس جمهور شی در این سفر با رییس جمهور رئیسی گفت‌وگوهایی برای برنامه‌ریزی توسعه روابط دوجانبه خواهد داشت.

وانگ در ادامه گفت که رییس‌جمهور چین در این سفر «تبادل نظر عمیقی با رییس جمهور رئیسی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه منافع مشترک خواهد داشت.»

او همچنین خبر داد که لی کیکیانگ، نخست وزیر شورای دولتی جمهوری خلق چین و لی ژانشو، رئیس کنونی کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین نیز با رئیسی دیدار خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره روابط کشورش با ایران گفت: چین و ایران از دوستی دیرینه‌ای برخوردارند. تحکیم و توسعه روابط، انتخاب راهبردی دو طرف است. در سال‌های اخیر و با هدایت رییس جمهور شی و رییس جمهور رئیسی، روابط چین و ایران حفظ شده شتاب رشد مثبت خود را حفظ کرده و اعتماد دوجانبه سیاسی قوی‌تر، پیشرفت ثابت در زمینه‌ همکاری‌های عملی در حوزه‌های مختلف و تعامل و هماهنگی خوب در زمینه امور بین‌المللی و منطقه‌ای در دفاع از عدم مداخله در امور داخلی  و منافع مشترک کشورهای در حال توسعه را نشان داده است.

او افزود: چین امیدوار است بتواند با همکاری ایران این سفر را به فرصتی برای پیشرفت بیشتر شراکت جامع راهبردی چین-ایران تبدیل کرده و نقشی سازنده در افزایش همبستگی و همکاری میان کشورهای خاورمیانه و ارتقای امنیت و ثبات منطقه‌ای داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا