زمان ثبت‌نام حج ۱۴۰۲ اعلام شد

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع ۱۴۰۲ از ۱۰ اسفند ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ارک خبر،اکبر رضایی با بیان این‌که براساس تفاهمنامه حج ۱۴۰۲، ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از حجاج ایرانی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، گفت: نام‌نویسی براساس اولویت تدوین شده انجام می‌شود و تمام متقاضیان باید آمادگی لازم را داشته باشند.

او افزود: اولویت اول جامعه هدف (مشمولین تشرف) افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی کرده و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، لیکن به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند. درصورت مراجعه نکردن این افراد، برای تکمیل ظرفیت‌ خالی کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی فراخوان خواهند شد.

رضایی گفت: اولویت دوم تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۸۵ هستند که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

او اضافه کرد: اولویت سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ۳۱ فروردین ماه ۱۳۸۶ هستند.

معاون سازمان حج و زیارت با بیان این‌که نام‌نویسی از این اولویت‌ها صرفاً به منظور تکمیل ظرفیت خالی در کاروان‌های اعلامی خواهد بود، گفت: لازم است این افراد نسبت به تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

او دربارع اولویت‌های چهارم و پنجم توضیح داد: اولویت چهارم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ هستند و اولویت پنجم کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع ازتاریخ ۱ خرداد ماه ۱۳۸۶ به بعد و به صورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در سطح هر استان هستند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کرد: متقاضیان اعزام سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۱ دی ماه ۱۴۰۲ باشند.

سازمان حج و زیارت تا کنون هزینه ثبت‌نام حج تمتع۱۴۰۲ را اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا