۸۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش مشمول بازنشستگی هستند

معاون توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: ۸۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش مشمول بازنشستگی هستند که احتمالاً حدود ۶۵ هزار نفر از آنها تا مهر سال آینده بازنشسته خواهند شد.

به گزارش ارک خبر،صادق ستاری‌فرد شامگاه شنبه در حاشیه سفر به شهرستان بناب در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه نیاز ما برای سال آینده بیش از خروجی دانشگاه فرهنگیان است، افزود: برای جایگزینی این نیروها علاوه بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، از ظرفیت آزمون استخدامی نیز استفاده خواهیم کرد که رایزنی‌ها، گفت و گوها و مذاکراتی با سازمان استخدامی کشور داشته ایم که برای امسال به منظور برگزاری آزمون ماده ۲۸ اصلاحات و بازنگری‌های اساسی در شکل، محتوا و فرایند آزمون ایجاد شود.

وی با بیان اینکه موضوع کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی در آموزش و پرورش یک مسئله جدی است، مأمور و مکلف به توسعه زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان هستیم و ۴۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و پرورشی و خوابگاهی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت که منبع اصلی و مکان اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص آموزش و پرورش بهسازی شد.

ستاری فرد اعلام کرد: برای دوره ابتدایی تلاش ما این است تا پایان اسفند آزمون را برگزار کنیم و حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون ماده ۲۸ با اصلاح شرایط احراز آموزگاری و اصلاح مواد آزمونی و ساز و کار ارزیابی، مصاحبه و گزینش شرایطی را فراهم کنیم تا داوطلبان متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش بشوند.

وی ضمن دعوت از جوانان علاقمند و دغدغه مند در حوزه تعلیم و تربیت برای ثبت نام در آزمون گفت: سهم استان آذربایجان شرقی برای آزمون استخدامی ماده ۲۸ حدود یک هزار و ۲۴۵ نفر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه پیش بینی شده است آزمون ۲۶ اسفند ماه برگزار شود، افزود: فرآیند مصاحبه و گزینش در سال بعد خواهد بود و اگر به هر دلیل آزمون برگزار نشود در سال بعد در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص گروه‌های مجاز به شرکت در آزمون گفت: سه گروه از داوطلبان، دانش آموختگان دانشگاهی در مقطع کارشناسی و ارشد و دانش آموختگان دکترا با مدرک کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در آزمون می‌باشند.

ستاری فرد اضافه کرد: سقف سنی پیش بینی شده برای شرکت در آزمون ۴۰ سال تمام است و با توجه به مصوبه ۸۳۳ شورای انقلاب فرهنگی زمان همکاری با نهادهای دولتی از سقف سنی کسر خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه دوم همکاران فرهنگی می‌باشد که به صورت غیر رسمی در آموزش و پرورش در حال خدمت هستند که شامل نیروهای خرید خدمات، حق التدریس و نیروهای نهضت است و گروه سوم طلاب حوزه علمیه هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بعد از فرایند رقابتی نسبت به شناسایی نیروهای متعهد برای ورود به سیستم تعلیم و تربیت برای مهر سال ۱۴۰۲ اقدام می‌شود.

ستاری فرد تاکید کرد: برای داوطلبانی که سابقه فعالیت تربیتی، فرهنگی و آموزشی داشته باشند امتیازاتی پیش بینی شده است و ارزیابی تکمیلی به صورت شفاف در آگهی استخدامی اعلام می‌شود.

وی در پایان گفت: تمام تلاش این بوده که داوطلبین سردرگم نشوند و منابع و مفاد آزمون در دفترچه و سامانه ثبت نام اعلام می‌شود تا داوطلبان تا زمان آزمون به آمادگی برسند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا