تعداد سالن های سینمایی آذربایجان شرقی دو برابر شد

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی، گفت: با افتتاح پردیس سینمایی «۲۹ بهمن» تعداد سالن های فعال آذربایجان شرقی دو برابر شد.

به گزارش ارک خبر، سید محمد بلاغی در آیین افتتاح پردیس سینمایی «۲۹ بهمن» با عنوان «دوباره سینما» با اشاره به اینکه با بهره برداری این سینما، تعداد سالن های فعال آذربایجان شرقی دو برابر شد، گفت: اکنون استان شاهد فعالیت ۲۰ سالن سینمایی است و رقم مجموعه های سینمایی استلن تا خرداد ماه ۱۴۰۲ به ۳۰ سالن خواهد رسید.

وی با اشاره به زحمت سه ساله و کار سخت و دشوار برای بازآفرینی پروژه پردیس سینمایی «۲۹ بهمن»، افزود: خوشحالیم که تیمی کاربلد و سینما ساز چنین زیبا فعالیت و بازسازی را پیش بردند و قطعا در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح پروژه های بعدی هم در آذربایجان شرقی خواهیم بود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب فرهنگ و انقلاب در حوزه بین المللی ظرفیتی است که هنوز هم شکوفا نشده است، ادامه داد: در این چند سال شاهد تدوین سند زیست بوم و تحولی نوین در امر سینما بودیم و به این سمت روی آوردیم، چنان مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود به این موضوع اشاره کرد و گفت«مسئله اذربایجان مسئله روایت آن است».

وی اضافه کرد: تا امروز شاهد افتتاح پلاتو نمایش در مجموعه مهر و نما، گالری نمایش اثار تجسمی، ۳۵ گردهمایی عاشیق لار و کنگره جهانی عاشقلار، جشواره زنجفیل،تولید و انتشار ۲۰ عنوان کتاب افرینش ادبی، یکصد ها جلسه فرهنگی و هنری بودیم و در تلاش برای توسعه عرصه فرهنگ و هنر هستیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا