خدمات رایگان به ۷۸ درصد از بیمه شدگان/ جزئیات خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه  ۷۸ درصد از نفرات تحت حمایت از بیمه سلامت به صورت رایگان از خدمات استفاده می کنند، گفت: ۴۵ هزار نفر در استان در سه ماه گذشته نشان دار شده و تحت پوشش صندوق  بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند.

به گزارش ارک خبر، وحید مجیدی در نشست با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می شوند، گفت:  از این تعداد ۴۲۰ هزار نفر تحت پوشش سلامت همگانی، ۲۸ هزار نفر صندوق کارکنان دولت و ایرانیان نزدیک ۵۵ هزار نفر، یک هزار و ۲۰۰ نفر روستایی و عشایر، ۱۱۰ هزار نفر سایر اقشار از جمله جانبازان، ایثارگران، بهزیستی و…، ۴۵ هزار نفر کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه ۳۲۰ هزار نفر هیچ‌ گونه حق بیمه ای برای تحت پوشش قرار گرفتن توسط بیمه سلامت پرداخت نمی کنند، افزود: ۷۸ درصد از نفرات تحت حمایت از بیمه سلامت به صورت رایگان از خدمات استفاده می کنند و تنها نفرات زیر مجموعه کارکنان دولت و ایرانیان هستند که ماهانه حق بیمه پرداخت می کنند.

وی اضافه کرد: در کل کشور ۳۲ میلیون نفر رایگان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و قطعا تامین اعتبارات درمانی برای این تعداد دشوار است اما خوشبختانه کشور از عهده ان بر امده است.

وی با اشاره به تشکیل و ارائه خدمت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در راستای حمایت از این عزیزان و تحقق فرمایشات رهبری، ادامه داد:  در حال حاضر ۳۸ بیماری در لیست این صندوق قرار گرفته است و تا کنون از محل این صندوق ۴۴ میلیارد ریال خدمت در اختیار ۴۵ هزار بیمار قرارداده شده است‌.

وی اضافه کرد: ۴۵ هزار نفر در استان در سه ماه گذشته نشان دار شدند و از مزایای ۲۶۰۰ خدمت پشت نسخه نویسی الکترونیکی در مراجعه به ازمایشگاه، مراکز تصویر برداری و.برخوردار شدند.

مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان اینکه بیماری هایی از جمله انواع سرطان، تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز، sma (اس ام ای) نوع یک، دو و سه، اوتیسم و…. در زمره ۳۸ بیماری تحت پوشش هستند، افزود: در صورتی که بیماری شامل ۳۸ مورد صندوق نباشد تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر در جهت درمان ۱۰۷ بیماری در قالب خسارت متفرقه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیماری دیابت جدیدا به این ۳۸ بیماری خاص و صعب الاج ثبت شده ضافه شده است، ادامه داد: شتاب روند پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه خوب بوده است و تا به امروز مطالبات تمام موسسات بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان که ناشی از افزایش تعهدات و افزایش قیمت دارو و همچنین شرایط ارز ترجیحی بود تا پایان دی ماه پرداخت شده است .

مجیدی با اضافه کرد: ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در استان دچار به بیماری اوتیسم،۱۴ هزار بیماری دیابت و ۴هزار نفر بیماری مبتلا به سرطان  هستند و می توانند از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیمه سلامت استان با ۲۷۵۰ موسسه طرف قرار داد است و هیچ محدودیتی برای همکاری و عقد قرارداد نداریم، گفت: تقریبا با ۹۳ درصد موسسات طرف قرارداد هستیم، ۹۱ دفتر پیشخوان در سطح استان خدمات بیمه ای را در اختیار دارند و خدمات مورد نیاز از این طریق به مردم عزیزمان ارائه می شود.

وی در ادامه اجرای الکترونیکی کردن نسخ داروخانه ها را اقدامی ارزشمند در راستای برنامه های دولت الکترونیک دانست و افزود:در استان ماهانه نزدیک ۳۸۰ هزار نسخ داروخانه و آزمایشگاه که صددرصد ‌بصورت الکترونیکی بوده صادر شده و این عامل موجب تجمیع سوابق بیمه ای و همچنین موجب جلوگیری از اصراف در مصرف کاغذ و قطع درختان شده است .

وی اضافه کرد:چنانچه مدارکی دال بر اهدا کلیه در سطح کشور ارائه شود سازمان بیمه سلامت مبلغ ۴۰ میلیون تومان را در جهت حمایت از اهداکننده پرداخت می کند ودر سطح استان تا امروز ۱۲ نفر از این خدمت استفاده کرده اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا